Downs syndrom (er det mulig!?!) *link*

Synes barnet må få velge selv når hun blir stor nok. MEN; om man ser hvordan samfunnet i dag dømmer folk av utseende, så skjønner man jo litt hva foreldrene tenker. Men som sagt, dette valget har de INGEN rett til å gjøre for henne....

ORIGINAL: Smulen

ORIGINAL: snartpappaigjen?

Helt utrolig! Man "fjerner" ikke Down selv om man endrer utseende... For at hun lettere skal få jobber? Nei unskyld meg, men Downs er Downs og man må møte dem slik dem er, ikke forsøke å "skjule" eller rette opp...

Som jeg skulle sagt det selv Smulen. Hvorfor pynte på naturens gang???
Downs er downs uansett hva man gjør... Herlige barn uansett[:)]

Javisst er de herlige! *fryder meg over at jeg har drømmejobben*[:)]'

Har mange av de jeg også som spesialpedagog i musikk[:D]
Mer entusiastiske og livslgalde barn skal du lete lenge etter[8D]

Nesten samme jobb vi da![:D]

Artig Smulen[8D] Viste ikke at du drev med musikk  også[:D]
Har privatundervisning for barn som faller utenfor det kommunale tilbudet i kulturskolen[:)]

Er utdannet faglærer i praktiske estetiske fag + spes ped utdanning[:)]

Har spes ped musikk som fagfelt, men jobber i reklamebyrå som grafisk designer. Jobber kveldstid som musikklærer, men har lyst å trappe opp musikkundervisningen[:)]

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: Dollface™

de har vel sine grunner...

signerer denne...
selv om de burde la henne være som hun er

hun var jo bare utrolig nydelig!!!!
kan ikke skjønne att foreldrene skal ta en så alvolig avgjørelse uten å tenke på hva hun selv vil,folk med domwns syndrym er jo verdens mest livsglade mennesker.
Blir litt satt ut av denne tankegangen.....[&o]

Jeg synes det er feil at foreldrene skal la henne operere for å se mest mulig normal ut. Jeg kan skjønne tenkegangen deres mtp at samfunnet forhåndsdømmer pga utseende uavhengig av IQ nivået en måtte ha, men likevel er dette noe jenta selv burde avgjøre når hun er voksen nok til å forstå konsekvensene av det.

Men èn ting jeg biter meg merke i, er at så mange folk bastant sier at mennesker med DS er de mest livsglade, humørfyllte og blide osv menneskene som er.
Dette synes jeg faktisk er stigmatiserende.
Mennesker med DS er da like individuelle som andre mennesker?
Ja det er noen fellestrekk, men en skal være forskiktig med å tillegge alle med DS disse egenskapene. Har noe med forutinntatthet og holdninger å gjøre[;)]

Fortsår de godt jeg, ting vil være lettere for jenta om hun så normal ut. Men syns de kunne ventet til hun var gammel nok og kan bli med å bestemme dette selv.
Selv om mange syns de er søte osv, så dømmer folk etter utseende uansett hva mange måtte mene[;)]

ORIGINAL: Kougra

[:-]
Det er jo bare.....trist!

Snakk om overgrep mot barn. Tenk å drive med kosmetiske operasjoner på mindreårige bare fordi de er født med downs???!!!!

Snakk om overgrep mot barn. Tenk å drive med kosmetiske operasjoner på mindreårige bare fordi de er født med downs???!!!!

Føler meg som DEN blondien nå, men håper dere tilgir at en en mann blir engasjert også[8D]

Føler meg som DEN blondien nå, men håper dere tilgir at en en mann blir engasjert også[8D]

Ikke føl deg blond, det engasjerer meg og...

signerer!!![:@]

ORIGINAL: Jeanette73

Forkastelig mener nå jeg!

Ikke føl deg blond, det engasjerer meg og...

Takk Smulen[:)] Blir bare så jæ"%¤# provosert av slike ting...

Men mange som oppdager downs syndrom på ul eller fostervannsprøve tar jo abort, disse barna får jo ALDRI en sjangs til å overleve! Disse foreldrene har jo faktisk gitt barnet en mulighet til å leve, og attpåtil få et vanlig liv. Kanskje det ikke er så egoistisk som det virker.. Jeg tror det er umulig å sette seg inn i hvordan det er å få et barn som er annerledes, før man er samme situasjon selv. Selv om jeg selvsagt er HELT ENIG i at det er forkastelig at det skal være slik..

ORIGINAL: svartekua

Men mange som oppdager downs syndrom på ul eller fostervannsprøve tar jo abort, disse barna får jo ALDRI en sjangs til å overleve! Disse foreldrene har jo faktisk gitt barnet en mulighet til å leve, og attpåtil få et vanlig liv. Kanskje det ikke er så egoistisk som det virker.. Jeg tror det er umulig å sette seg inn i hvordan det er å få et barn som er annerledes, før man er samme situasjon selv. Selv om jeg selvsagt er HELT ENIG i at det er forkastelig at det skal være slik..

Ja der har du den virkelige ironien: på en poll/avstemming her på BV for en stund siden kom det frem at svært mange ville tatt abort dersom de fant ut at barnet de bar hadde DS. Men det er forkastelig å endre litt på utseendet deres etter at de er blitt født....[&:]

ORIGINAL: astrone

hun var jo bare utrolig nydelig!!!!
kan ikke skjønne att foreldrene skal ta en så alvolig avgjørelse uten å tenke på hva hun selv vil,folk med domwns syndrym er jo verdens mest livsglade mennesker.
Blir litt satt ut av denne tankegangen.....[&o]

Back
Topp