Dovner bort i fingrene...

seb89

Blir kjent med forumet
I det siste har jeg begynt å dovne bort i hånda, spesielt ut i fingrene på ene hånda.. Noen flere som har det sånn, eller kanskje noen som vet hva det kan komme seg fra? Aldri vært plaget med det før jeg ble gravid.. 

Antakelig så har du fått carpal tunnel syndrom. Noe nerve greier. Jeg har det sjøl. Men fikk det når jeg ikke var gravid, og har ikke hatt noe særlig av det nå mens jeg er gravid. Er veldig vanlig for gravide å få det, for man får mer vann i kroppen (mot slutten) og det stenger da av for nervene og ut i hånda. Jeg fikk det mye på natta for da lå jeg gjerne med håndleddet bøyd, kjøpte meg sånn støttebandasje på apoteket som gjør at man får støtte i håndleddet. Da slapp jeg våkne av det hver natt. Det kommer hyppigere også hvis man bruker hånda mye (håndarbeid etc)...

Ja jeg har akkurat begynt med det. Var slik sist også, men mener det kom senere. Skikkelig ekkelt.Jeg dovner fort bort i beina også. Fingrene er veldig vonde og opphovnet om morgenen når jeg står opp, må nesten riste liv i dem. Skal nevne det på kontrollen på torsdag.

Jeg hadde dette masse da jeg var gravid med gullgutt. Snakket med jordmor om det dengang, og det var pga masse vann i kroppen som klemmer sammen nerver og sener i armene. Det var ufarlig sa hun, men i helt ekstreme tilfeller av dette kunne man gjøre inngrep.

Husker det var forferdelig ubehagelig!

Det er nok carpal tunnel, som andre sier her. Jeg hadde det sist gang og da fikk jeg henvisning til sykehuset fra jordmor. Der laget de en skinne av det samme som de gipser med og jeg sov med den om natta - det hjalp VELDIG! Har brukt de en periode denne gangen også, men det ga seg! Kanskje pga skinna, det vet jeg ikke, men jeg ville fortalt det til jordmor ihvertfall.
Jeg hadde også veldig mye vann i kroppen sist gang så det er mulig at det er en sammenheng med det? De sier ihvertfall at det er vanlig for gravide å få det og at det forsvinner når svangerskapet er over. Det gjorde det hos meg. Noen ytterst få må opereres etter sv.skapet.

Takk for svar, selv om et syndrom hørtes litt skummelt ut ;) Skal til jordmor om 2 uker, så får høre med henne da. Håper dette "syndromet" forsvinner etter babyen har kommet :p

Back
Topp