LilleVimsen

Gift med forumet
Septemberskattene 2023
Hei!
Er det noen som har erfaring med å bruke doula, eller har planlagt å bruke det?
Hvordan har/skal dere bruke doulaen? Vet de kan gjøre mye forskjellig, men det varierer vel hva hver av dem tilbyr. Har vurdert barseldoula, men har ikke så mye kjennskap til det..
 
Ingen erfaring, men jeg liker tiltaket. Kommer til å undersøke litt rundt det, men har ikke bestemt meg enda for om jeg skal bruke det.
 
Nå følte jeg meg skikkelig dum, men hva er det?:hilarious:

skjønner det er lenge sia jeg ble mamma sist:wideyed:
 
Nå følte jeg meg skikkelig dum, men hva er det?:hilarious:

skjønner det er lenge sia jeg ble mamma sist:wideyed:


En doula er en fødselspartner som gir emosjonell, fysisk, informativ og praktisk støtte til kvinnen og hennes partner gjennom graviditet, fødsel og barselstiden. Jeg kjenner som sagt ikke så mye til det selv, men jeg har en nabo som er doula, og hun tilbyr massasje, meditasjon, fødselsforberedende kurs, avspenningsøvelse og barseldoula. Jeg måtte google barseldoula, og det virker som de da hjelper til med diverse som mathandel, rengjøring, matlaging, veileder ved amming, passer/bysser baby mens mor dusjer osv. :happy:
 
Jeg har aldri hørt om det. Før jeg så en doula vlogge på snapkanalen til foreldrebanden. Virket interessant, men tror ikke det finnes her hvor jeg bor. Har som sagt aldri hørt om det før. Men jeg tror det er nok med partner og jordmor for min del under selve fødselen. Men hadde kanskje vurdert noe i forkant med fødselsforberedende om det var tilbud her jeg bor.
 
Hørtes genialt ut med barseldoula da :D men tror ikke det finnes her omkring å hadde nok sikkert ikke benyttet meg av det heller :)
 
Jeg kommer heller ikke til å bruke doula under fødsel, siden jeg skal ha keisersnitt. Så fødselsforberedende kurs føler jeg heller ikke er så relevant for meg :p Jeg er veldig i tvil på om jeg vil bruke doula i det hele tatt, men jeg tenker å ta en samtale med naboen som er doula og høre litt hva det innebærer og hva hun gjør :happy:
 
Jeg har vært hos en doula å fått massasje. Det var veldig digg husker jeg.
 
Back
Topp