Doula...?

JPSK

Elsker forumet
Noen som har prøvd det, evt vurderer det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, men etter jeg leste om det i Babydrøm ble jeg litt fristet..

Nei men det høres ut som et bra alternativ for de som ikke har med seg noen

Går til en Doula/svangerskapsterapaut nå mens jeg er gravid men tviler på at mannen vil ha henne med på fødselen.

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Ettersom det ikke finnes et slikt tilbud her, skal jeg bruke mammaen min istede. Hun er en person som faktisk passer til å være Doula. Hun har født to barn selv og tatt imot blant andre niesa mi. Nå skal hun få ta imot min baby også. Hun gleder seg så masse. Er det et kurs man kan ta for å bli doula?

Det har jeg lyst å ha med men har til nå ikke funnet noen som driver med det her i nærheten. Skrik ut om noen vet om doula i Rogaland :)

Jente 04.11.09 <3
Jente 08.08.11 <3
Jente 08.08.12 <3
Lillesøster ventes 01.02.14 <3

Nja.. hvis ikke søs skulle vært med kanskje. Men det blir for mange hvis alle tre skulle vært med.
Mannen har ikke bestemt seg for om søs får være med ennå heller.. :p

Du som skal føde, du som bestemmer vel? ;) Selvfølgelig skal mannens ønske tas hensyn til men han vil vel at du skal ha en best mulig fødselsopplevelse? :)

Du som skal føde, du som bestemmer vel? ;) Selvfølgelig skal mannens ønske tas hensyn til men han vil vel at du skal ha en best mulig fødselsopplevelse? :)

Det tenker jeg også. Hvis jeg ønsket å ha med meg søstern min så hadde det vært mitt valg.

Jo.. sant det. Men føler ikke jeg kan overkjøre han heller.. er jo mest sannsynlig hans første og siste baby dette! :rolleyes:

Jo.. sant det. Men føler ikke jeg kan overkjøre han heller.. er jo mest sannsynlig hans første og siste baby

Jeg syntes far skal ha en god del å si når det kommer til å ha med flere. Selvfølgelig er det vi som skal gjennom fødselshelvete og ha siste ordet. Men det er nok en like så stor opplevelse som far. Og burde ta og få en sentral rolle i hendelsen <3

Tenker du kjenner hvor deres grenser går sammen :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg ville ikke hatt med noen andre enn mannen min eller mamma om han ikke kunne. Ville tatt hensyn til mannens ønsker om han skulle bli med og ikke ønsket en doula der. Men vi er begge like når det kommer til det, så hadde ikke blitt et tema.

Jo.. sant det. Men føler ikke jeg kan overkjøre han heller.. er jo mest sannsynlig hans første og siste baby dette! :rolleyes:

Nei, mente heller ikke at han skulle overkjøres. Mannens ønsker skal selvfølgelig respekteres, men jeg hadde blitt utrolig skuffet over min mann hvis jeg hadde et sterkt ønske eller behov for en ekstra støttespiller og han nektet. Da skulle grunnen vært særdeles god! ;)

Nei, mente heller ikke at han skulle overkjøres. Mannens ønsker skal selvfølgelig respekteres, men jeg hadde blitt utrolig skuffet over min mann hvis jeg hadde et sterkt ønske eller behov for en ekstra støttespiller og han nektet. Da skulle grunnen vært særdeles god! ;)

Ja.. jeg prøver jo å overtale han. Men tror problemet ligger i at han kanskje føler at jeg ikke synes han er "god nok" for meg under fødselen?

Ja.. jeg prøver jo å overtale han. Men tror problemet ligger i at han kanskje føler at jeg ikke synes han er "god nok" for meg under fødselen?

Ja, det er vel en fare for at han kan føle det. Forstår jo det. Tror min mann ville følt på samme måte. Kanskje dere kunne sittet ned å virkelig snakket om det? Om du skrev ned alle behov du har rundt dette med fødsel? Skrive ned kriterier osv? Og evt det du tenker en annen kunne bidratt med, og hørt med han om han føler han klarer å gjøre den jobben i tillegg? Legge alle kortene på bordet liksom, å bli enige om hvilke behov du har og om han vil klare å dekke over alle. :) Masse lykke til i hvertfall.

Back
Topp