Dott i øret

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Siste par ukene har jeg slitt med dott i venstre øret. Ingen smerter, men utrolig irriterende og slitsomt å høre alle lyder dempet og «inne i hodet». Har lest dette kan komme av graviditeten. Er det noen som har opplevd dette og har noen gode tips (bortsett fra å føde xsmile5) på hvordan jeg kan få det bort?

Hadde akkurat samme problematikken i fjor, uten å være gravid. Legen min anbefalte da å bruke nesespray rettet bakover (ikke så mye oppover)i nesa i noen dager. Hadde dott i øret i en måned før jeg prøvde vanlig Otrivin nesespray. Etter tre dager ble den borte. Hurra!:happy093 Rart å bruke nesespray uten å være tett i nesa, men var en sann befrielse når dotten endelig løsnet.:happy:

Om det ikke funker med nesespray vil jeg anbefale deg å ta kontakt med legekontoret. De kan «støvsuge» øret ditt for ørevoks om det er tett. Kan ikke tro det skal være noe i veien for å gjøre det mens man er gravid. Man blir jo gal av slike dotter!

Har også hatt dott i ørene i det siste, spesielt på vestre øret. Jeg bruker nesespray, også pleier jeg av og til å holde for nesten og blåse ut dottene. Det hjelper en stund, men så må jeg gjøre det på nytt neste dag igjen. Veit ikke hvorfor det er sånn, håper det går over etter graviditeten.

Dotter i ørene var i tillegg til kvalme en av mine første graviditetsplager. Hatt dotter i begge ørene av og på siden juni/juli :smiley-ashamed004 tok det opp med legen allerede i august, og det er visst ikke helt unormalt. Slimhinner som hovner opp og mer blod i kroppen, som påvirker noen av oss mer enn andre. Ekstremt irriterende plage og tror ikke de fleste skjønner hvor plagsomt det er før de selv har det over litt tid :yuck: satser på at det går over når man har født :D

Back
Topp