Dott i øret og piping etter ørebetennelse

smurfine78

Flørter med forumet
Jeg fikk påvist ørebetennelse for 1 uke siden og fikk antibiotika øredråper. Smertene forsvant etter et par dager, men jeg hører kjempedårlig på det ene øret, det føles som dotter i ørene, og jeg har også øresus konstant. All musikk høres også falsk ut. Det begynner å bli veldig plagsomt. Burde jeg gå til legen? Er det noe de kan gjøre? Er redd for at det aldri skal gå over.

Jeg fikk påvist ørebetennelse for 1 uke siden og fikk antibiotika øredråper. Smertene forsvant etter et par dager, men jeg hører kjempedårlig på det ene øret, det føles som dotter i ørene, og jeg har også øresus konstant. All musikk høres også falsk ut. Det begynner å bli veldig plagsomt. Burde jeg gå til legen? Er det noe de kan gjøre? Er redd for at det aldri skal gå over.
Hadde du hull på trommehinnen???

Sus og piping kan vare en stund vet jeg.

Vanlig med "dott" i øret ved ørebetennelse. Det skyldes ofte at det blir tett i gangen mellom indre øre og nesesvelget pga økt produksjon i slimhinnene. Om man ikke er gravid kan man evt få resept på rinexin piller for å roe ned slimhinnene. Evt også rhinox nesespray kan hjelpe.

Hvordan vet jeg om det gikk hull på trommehinnen?
Mener dere at det ikke er vits å gå til legen? Nå har nesen hovnet opp og er øm også. Har en forkjølelse som ikke har gått over på 2,5 uke også.

Mener dere at det ikke er vits å gå til legen? Nå har nesen hovnet opp og er øm også. Har en forkjølelse som ikke har gått over på 2,5 uke også.
Om det kom grums ut av øret har det gått hull.
Sannsynligvid ikke vits å gå til legen nei

Hold for nesen og blås noen ganger om dagen og bruk nesespray

Ikke kommet noe ut av øret nei.
Har holdt for nesen og blåst ut av ørene hver dag, men det blir bare verre. Nesespray hjelper heller ikke på problemet.
Nå fikk jeg legetime idag, så jeg får gå og se hva han sier

Var du ikke hos legen og fikk øredråper da? Da så han/hun vel i ørene og kunne si om det var hull eller ikke???

Eldste her fikk øredråper en gang han hadde fått hull på trommehinnen, men i bruksanvisningen stod det klart at øredråper ikke må brukes ved hull på trommehinnen....
Så tenker at det kanskje kan være derfor det er blitt verre...

Og eldste her har sprukket trommehinnen flere ganger uten at det har kommet noe ut... Så det er ikke alltid synlig annet enn ved at lege kikker inn...

Hva ble resultatet i dag?

Han legen jeg var på på legevakten virket veldig ung og nyutdannet og sa ikke så mye annet enn at det var en betennelse og at jeg måtte ha de dråpene som visstnok skulle være antibiotika.

Idag fortalte jeg legen hva jeg hadde fått og han sa at det ikke var antibiotika. Han kikket i øret mitt og mente det var en infeksjon og væske i øret og ga meg ordentlig antibiotika i pilleform, ery-max eller noe sånt. Jeg har en hoste og forkjølelse som ikke har gått over på to uker i tillegg, og nesen har blitt veldig hoven, derfor ville han gi meg denne som skulle virke på både øre, nese og hals. Men jeg kom på i etterkant at grunnen til at han så væske kanskje var pga øredråpene. Sålenge jeg har brukt de så har det vært klissete i øret. Håper ikke jeg har fått antibiotika feilaktig nå da..det er vel ikke farlig å ta det selvom man kanskje egentlig ikke skulle hatt det? Jeg sa jo at jeg hadde fått øredråper på legevakten så han burde isåfall ha tenkt på det. kanskje han kan se forskjell på det og annen væske?

Han legen jeg var på på legevakten virket veldig ung og nyutdannet og sa ikke så mye annet enn at det var en betennelse og at jeg måtte ha de dråpene som visstnok skulle være antibiotika.

Idag fortalte jeg legen hva jeg hadde fått og han sa at det ikke var antibiotika. Han kikket i øret mitt og mente det var en infeksjon og væske i øret og ga meg ordentlig antibiotika i pilleform, ery-max eller noe sånt. Jeg har en hoste og forkjølelse som ikke har gått over på to uker i tillegg, og nesen har blitt veldig hoven, derfor ville han gi meg denne som skulle virke på både øre, nese og hals. Men jeg kom på i etterkant at grunnen til at han så væske kanskje var pga øredråpene. Sålenge jeg har brukt de så har det vært klissete i øret. Håper ikke jeg har fått antibiotika feilaktig nå da..det er vel ikke farlig å ta det selvom man kanskje egentlig ikke skulle hatt det? Jeg sa jo at jeg hadde fått øredråper på legevakten så han burde isåfall ha tenkt på det. kanskje han kan se forskjell på det og annen væske?
Sikkert ikke dumt med en antibiotikakur nei.
Men tok han crp og sånt da?

Håper du blir fort frisk nå da :-)

E fikk øredråper av ørelegen min etter e satte inn dren. Da er jo trommehinnen åpen. Det var for å ta betennelsen i trommehinnene.
Når kuren var over hadde e kontrolltime hos ørelegen, da sugde han ut øredråpene med en slange, for dråpene tetter for trommehinnen sånn at lyden blir vrengt. Plutselig hadde e hørsel igjen :P

Vi får se åssen det går nå da. Han tok ikke crp nå nei, han mente ørebetennelse sjelden ga utslag på crp

Jeg hadde dotter i ene øret og veldig dårlig hørsel lenge etter en ørebetennelse for et par år siden. Da hadde trommhinna sprukket. Husker jeg klagde på det lenge, og så for meg at det aldri skulle gå over. :p Når det derimot gikk over så la jeg selvfølgelig ikke merke til det, så jeg husker ikke helt hvor lenge det varte. 3-4 uker minst tror jeg, kanskje en god del lengre. I alle fall er jeg helt frisk nå. :) Jeg har hatt ørten ørebetennelser, kun tatt antibiotika en gang da det ble sinnsykt vondt og jeg var i veldig dårlig form. Det går over av seg selv stort sett. :)

Jeg glemte å spørre om jeg skulle fortsette med øredråpene, tror dere det? Fastlegen sa det ikke var antibiotika i den, mens legen på legevakten sa det motsatte og når jeg googla det ser det ut som det er antibiotika i de også. Antar at jeg kun skal bruke pillene nå og stoppe med dråpene?

Jeg glemte å spørre om jeg skulle fortsette med øredråpene, tror dere det? Fastlegen sa det ikke var antibiotika i den, mens legen på legevakten sa det motsatte og når jeg googla det ser det ut som det er antibiotika i de også. Antar at jeg kun skal bruke pillene nå og stoppe med dråpene?
Da ville jeg ringt legen og hørt

Back
Topp