Dots vs Oreos

Kinaputten

Glad i forumet
Lurer dere på hvilken som er best av den nye Oreo-kopien til Sætre og the real stuff? Jeg har gjort jobben for dere.

Utseende:
Både Dots og Oreos er mystisk mørke doble sjokoladekjeks med hvitt kremfyll mellom. Begge har pent mønster og logo. Oreoene i testen var skjeivt sammentrykket og så ikke fullt så pene ut som de perfekte Dotsene. Dots har i tillegg omtrent 1,5 ganger så mye fyll som Oreos.

Konsistens:
Omtrent lik for de to kjeksene. Knasende sprø utenpå og kremete i midten.

Melkedyppbarhet:
Begge ble deilig sørpete av 10 sekunders melkedypping.

Smak:
Begge har kraftig sjokoladesmak, men når man tester de to rett etter hverandre kommer det tydelig fram at Dots smaker mer syntetisk enn originalen. Fyllet i Oreoene har dessuten også bedre vaniljesmak.

Konklusjon:
Oreos er testens vinner! Dots er pene å se på og fungerer fint om man ikke har Oreos å sammenligne med, men hvis smaken er det viktigste bør du gå for Oreos. Om man er opptatt av å telle kalorier, kan man dessuten spise flere Oreos (470 kcal/100 gr) enn Dots (510 kcal/100 gr)

Glemte å nevne at det er fint mulig å bli kvalm av dem begge!

Nice to know! Digger oreos jeg da, så holder meg til de uansett[;)]

Tok knekken på en pakke Dots her en dag [&o]Det var den slankekuren lissom [:'(]

Tok knekken på en pakke Dots her en dag Det var den slankekuren lissom

om det er noen trøst så gjorde jeg det samme igår!![&o][:D][:D][:D][:D]

Heia Oreos [:D] Også blir det vel litt spesielt å lage Dots kake? [;)]

ORIGINAL: Bambling

Flott at noen undersøker slikt!
Liker best de oreo-ene som er dyppet i melkesjokolade, herregud de er himmelske! Men til 44 kr pakka blir det sjeldent jeg gidder kjøpe de :P

Jeg ofret meg for fellesskapet..[:)]

Aldri smakt dots kake/kjeks.
Men er ikkje så heisen på kjeks [;)]

Glemte å nevne at det er fint mulig å bli kvalm av dem begge!

du er nå morsom da

Dots ble lansert 1. februar, så kanskje ikke så rart at du ikke har hørt om den! Jeg har kun sett reklamen på tv, ikke smakt den selv..[:)]

Synes DOTS var rågode jeg... [:D][:D] Allerede gått med en pakke her hjemme, NAAM!![:)][:)]

ORIGINAL: Lolodi

OREO KAKE

Dette trenger du:
Ca. 450 g Oreo Cookies
100 g smeltet smør
2 pk. Tine kremost naturell
2,5 dl melis (160 gram)
ca 3,5 dl piska krem
2,5 spiseskjeer sukker
1 pose Toro sjokolademousse
3 dl melk til moussen
Sjokoladesaus
3-4 chocolate covered Oreos

1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og kjør i foodprosessor til det blir pulver. Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form. Husk bakepapir i bunnen!

Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 i minutter.

Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt med sjokoladesaus og biter av chocolate covered Oreos.
ah... herlig!! =) tuuuusen takk=)=)

hehe(sniker fra sept09) fantastisk test!![:D][:D][:D]

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: Missi_85

Synes DOTS var rågode jeg... [:D][:D] Allerede gått med en pakke her hjemme, NAAM!![:)][:)]

Er det stor prisforskjell på Dots og Oreo eller?

Vet ikke hva prisforskjellen er, men Oreos er jo importvare, så er forståelig dyrere..

ORIGINAL: lykkeligmamman

hehe(sniker fra sept09) fantastisk test!![:D][:D][:D]

[8D]

ORIGINAL: hunnykaos

ORIGINAL: Missi_85

Er det stor prisforskjell på Dots og Oreo eller?

Vet ikke hva prisforskjellen er, men Oreos er jo importvare, så er forståelig dyrere..

Da må vi teste begge deler!

Calypso: Vi får teste både Oreokake og Dotskake [:D] Se om det er noen merkbar forskjell på de to kakene [:D]

19,99 på den lokale Kiwi'n, så den er jo en god del billigere enn Oreosen!

Tenkte jeg skulle lage oreokake til sambo på mandag siden han har bursdag, men kanskje jeg skal prøve å lage dotskake istedenfor da [8D][:)] å ikke si noe til han før etter han har spist av den [:D]

Må bare få presisere at det finnes to typer Dots, en som ligner på Oreos og en som er vanlige sjokoladekjeks med sjokoladefyll mellom.

Back
Topp