Dotrening

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Når begynte barnet ditt å si fra selv at det må på do? :)

Rett før 3 år. Slutta med bleie 3 år og 1 mnd. Vi bare ventet på at hu ville slutte med bleie og plutselig en morgen så ville hu ha på seg truse i steder for bleie og har ikke brukt bleie siden.

Eldste sluttet med bleie på dagen da han var 21 mnd. Fulgte han regelmessig på do i begynnelsen før han sa i fra. Yngste sluttet med bleie da hun var 2 og sa i fra hver gang (med mindre jeg satte henne på do som rutine før vi skulle ut el). Hun begynte å si i fra når hun måtte bæsje da hun var 16 mnd. Begge ungene bæsjet på do fra de var 11-13 mnd (med unnatak av noen få ganger) men eldste bæsjet alltid et kvarters tid etter middag. Yngste bæsjet ikke noe faste tider men ble satt på do når jeg så hun begynte å trykke, så tok ikke mer enn noen få mnd før hun begynte sa æssss til meg og klappet seg på rompa, så gikk vi på do.

Eldste var 2 år og 3 mndr.
Minsten var 2 år og 5 mndr.

2 år og 3 mnd er jenta mi nå. Potte har aldri vært stas men for noen uker siden skulle ho tisse i do. Setter ho foreløpig på når ho spør om det. Ikke kommet noe enda som jeg har fått med [emoji5]

Jenta mi har begynt å "si" at hun må på do, og tisser ofte på potta for tiden :D har et dosete til henne og, men hun foretrekker potta.
Tror kanskje hun har sett noen større barn eller pappan sin gå på do da, for i dag skulle hun brått stå og tisse på potta...ble litt søl på gulvet kan man si, selv om halvparten havnet riktig [emoji14]

Hun er 19 mnd :)

Back
Topp