Dosering av medisiner

Det tviler jeg på. Min erfaring er at første forsøk er et prøveforsøk når det gjelder medisinering, også treffer de bedre etter det. Hva problemet er har nok også noe å si. Tror de med pcos får lavere doser.

Samme som me87 sier :)
Alt mitt er bra, gikk på 150 menopur sist, fikk bare ut to egg, skal bare ha 75 bemfola denne gangen.. så alt avhenger av hvordan kroppen responderer :)

Tror de bare må prøve seg litt frem.. Første forsøket vet de jo ingenting.. Jeg har hatt 3 forsøk med puregon hver gang, startet på 150 første gangen, 175 andre gangen og 200 tredje gangen.. økte litt alle gangene unntatt siste.. Og fikk ut 4, 5 og 10 egg.. totalt var dosen ganske lik på andre som på tredje forsøk, men dobbelt så mange egg.. Vanskelig å si hvorfor egentlig..

Jeg har aldri visst hva som bestemmer dosering, men jeg føler jeg får "hestekurer" i forhold til alle andre jeg leser om. I siste forsøk var daglig dose 450 med Gonal-f. Håper det stemmer at det ikke er pga. vekt, noe jeg trodde:-)

Tror det varierer fra medisin til medisin også? Har hatt doser på alt fra 150 til 350 jeg, men ulike medisiner gjerne. Menopur, gonal f og en til (hjerneteppe).

Jeg fikk er ganske høy dose for den første forsøk, 450 3 dager og 300 8 dager bemfola. Jeg har lav amh, normsl fsh. Er 30 år og bmi er 27.
Hormoner har mye a si. Men kanskje også vekt.

Jeg skal ha lav dose, (puregon 125), og det ble begrunnet med at ingenting er galt hos meg, samtidig som at jeg er såpass ung.

Jeg får lave doser pga høy amh, de er redd for overstimulering. Har fått 112,5 gonal-f og 150 Menopur. Nå i november skal jeg ha menopur og bemfola, men ingen anelse på dose enda.

Tror mye går på hvor høy/lav amh du har mht om det er fare for å bli overstimulert :)

Dere som har lav eller høy amh, har dere fått noen beskjed fra lege spesifikt om det? Blodprøvene jeg har tatt ved utredning har bare blitt sendt videre til SH, så jeg aner ikke om jeg har for høy eller lav (eller normal) amh..Aner egentlig ikke om de prøvene har vist noe spesielt i det hele tatt siden jeg aldri har fått noen beskjed om resultat.

Jeg måtte spør spesifikt om svar på min AMH prøve, min var på 10,7, men hun sa at de kom til å gå bort ifra den type prøve snart, fordi den ikke ga så mye nyttig info. Sa lite om kvaliteten på eggene, som var vel så viktig.

Var kommentar fra gynekologen på fertilitetssenteret. Vet ikke hva tallet er på.

Jeg fikk 17 i amh og 7 i fsh og de satte meg på 150 IE gonal- f. Virket som det var riktig dose. Ble ikke overstimulert, fikk ut passelig med egg med sikkert god kvalitet ( forsøk nr2 ) siden jeg ble graviiiid....jippiii.

Jeg var 36 da prøvene ble tatt. Nå er jeg 39 og vet ikke hvilke verdier jeg har. Tipper de må sette meg på litt høyere dose om det blir snakk om ny stimulering.

Jeg fikk 17 i amh og 7 i fsh og de satte meg på 150 IE gonal- f. Virket som det var riktig dose. Ble ikke overstimulert, fikk ut passelig med egg med sikkert god kvalitet ( forsøk nr2 ) siden jeg ble graviiiid....jippiii.

Jeg var 36 da prøvene ble tatt. Nå er jeg 39 og vet ikke hvilke verdier jeg har. Tipper de må sette meg på litt høyere dose om det blir snakk om ny stimulering.
Blir 39 om noen uker jeg også:) Var 36 ved første forsøk. Har aldri fått mange egg, men den siste gangen var det "rekord" med syv ut (ett inn som bare resulterte i kjemisk, og fire på frys), så mulig den høye dosen jeg hadde nå ga utslag.

Blir 39 om noen uker jeg også:) Var 36 ved første forsøk. Har aldri fått mange egg, men den siste gangen var det "rekord" med syv ut (ett inn som bare resulterte i kjemisk, og fire på frys), så mulig den høye dosen jeg hadde nå ga utslag.

4 på frys er jo kjempebra!

Skal du ha FER nå snart?

Back
Topp