Dopplerspørsmål

Cakao

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Har hørt det jeg tror er fosterlyd med angelsound idag 11+4. Det var en rask dunke-ti-dunke-ti aktig rytme.Hørte også en langsom svusj-svusj-lyd som jeg antar var min puls/ navlestreng eller lignende.

Noen med erfaring som kan fortelle hvordan man identifiserer de forskjellige lydene?

Den langsomme svusj lyden er nok blodårene dine som går til livmora... Det er en på hver side... Men jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte bruke doppler av jordmora, da doppleren var 1000 ganger sterkere enn ultralydapperatet hennes... [emoji50]

Det er ikke det jeg har blitt fortalt. Har avklart bruk av doppler med spesialist som fortalte at dems apparater gir mye mer stråling enn en doppler.

Ellers er det sånn at din puls er ca dobbelt så sakte som babys, så du hører godt forskjell. Vår lille lå på 180 slag i minuttet i uke 10, men det varierer jo. Jeg lå da på 70.

Takk for svar! Da satser jeg på at det jeg trodde jeg hørte, stemmer.

Jeg har lest mye om hjemmedoppler, og det er mye forskjellige meninger, men ingen forskning som viser at det er skadelig. Jeg kommer uansett ikke til å bruke den ofte eller lenge, kun hvis jeg blir veldig bekymret og ikke klarer vente til legeundersøkelse.

Det er ikke det jeg har blitt fortalt. Har avklart bruk av doppler med spesialist som fortalte at dems apparater gir mye mer stråling enn en doppler.
Ho jordmora hadde vært på seminar og blitt informert om det der... Ho sa det var som om vi skulle stått rett foran en høytaler på konsert...
Også sa ho at de som importerer angelsound til Norge ikke har noe medisinsk grunnlag for å selge den...
Men det er sikkert delte meninger om det og...

Hjertelyden til den lille kan minne om en galopp eller ett lokomotiv [emoji4]

Back
Topp