Doppler

Jentemamma123

Betatt av forumet
Juligull2021
Er det noen som har doppler og bruker det?

Jeg så ei på TikTok som fant hjertelyd da hun var 9 uker så jeg måtte finne frem min og prøve. Hørte hjertelyden etter en liten stund :Heartred Er 9+3 i dag.
Var veldig kjekt og er utrolig letta siden jeg har vært mye mindre kvalm den siste uka og derfor har vært ganske bekymra.. :)

Jeg har, men bruker den ganske sjelden. Har vel hørt lille en to-tre ganger dette svangerskapet.
Bare husk at doppler ikke skal erstatte kontakt med helsevesen, spesielt senere i svangerskapet når man skal kjenne liv hver dag. Hjerte er det siste som stopper, og sier ingenting om baby er frisk.:Heartred
Men synes absolutt det er fint å bruke tidlig i svangerskapet, når man går rundt og lurer på om det faktisk er noen der inne

Jeg har, men bruker den ganske sjelden. Har vel hørt lille en to-tre ganger dette svangerskapet.
Bare husk at doppler ikke skal erstatte kontakt med helsevesen, spesielt senere i svangerskapet når man skal kjenne liv hver dag. Hjerte er det siste som stopper, og sier ingenting om baby er frisk.:Heartred
Men synes absolutt det er fint å bruke tidlig i svangerskapet, når man går rundt og lurer på om det faktisk er noen der inne
Bra du sier det, men det er som du sier, nå helt i starten når man lurer på om det er noen der inne det er fint å bruke det.. :-) Og når i tillegg symptomene har vært mildere så synes jeg det var godt å høre at hjertet slår foreløpig i hvert fall.

Hvilken vil dere anbefale?
Har hørt så mye negativt med det og at det ikke er bra og bruke og at en gjerne overdrive bruken

Hvilken vil dere anbefale?
Har hørt så mye negativt med det og at det ikke er bra og bruke og at en gjerne overdrive bruken
Jeg har denne. Kjøpte den brukt for 6 år siden, fungere tydeligvis veldig godt enda.
Angående overdreven bruk, kan jeg jo ikke svare for andre enn meg selv, men jeg har egentlig bare brukt den for å høre at det er noe inni der helt i starten før ultralyd og at man kjenner liv. Aldri vært brukt etter at jeg kjenner liv. Men veldig godt å få høre at det faktisk er liv inni magen så tidlig når en ofte er bekymret og alt føles uvirkelig :-)

Vedlegg

• IMG_1686.jpeg
    IMG_1686.jpeg
    272,7 KB · Visninger: 4
Til informasjon, så er bruk av hjemme-doppler ganske omdiskutert. Min jordmor fraråder det på det sterkeste, så jeg har ikke turt å bruke det i noen av mine svangerskap, selv om jeg er en bekymra sjel og helst ville sjekka daglig:laughing002

Til informasjon, så er bruk av hjemme-doppler ganske omdiskutert. Min jordmor fraråder det på det sterkeste, så jeg har ikke turt å bruke det i noen av mine svangerskap, selv om jeg er en bekymra sjel og helst ville sjekka daglig:laughing002
Er det jeg også hører, men når jeg ikke kan gå på ultralyder og til jordmor annenhver dag klarer jeg ikke la være.. Blærh!! Har ett sykt behov for å få bekreftet at det enda eksisterer noe der inne.. 11+3 idag.

Er det jeg også hører, men når jeg ikke kan gå på ultralyder og til jordmor annenhver dag klarer jeg ikke la være.. Blærh!! Har ett sykt behov for å få bekreftet at det enda eksisterer noe der inne.. 11+3 idag.
Kontroversielt, men blir det ikke bare verre av å sjekke ofte? Jeg synes det er uutholdelig å vente, men gjør det fordi jeg også vet at det blir en besettelse å sjekke. Man blir jo bare lettet der og da. Prøv å stol på kroppen, og så langt på vei er sjansen veldig liten for SA/MA ❤️

Eg skal på otul ei uke, skulle helst vært der for lengst og helst hver dag for og sjekke
Eg e så redd for at noe har skjedd uten at kroppen min har gitt noe signal om det…
Så hadde jeg hatt en slik hadde jeg sikker sjekka hjertelyd flere ganger om dagen for og roe meg litt ned ❤️
Men må stole på kroppen min og bare roe ned!

Kontroversielt, men blir det ikke bare verre av å sjekke ofte? Jeg synes det er uutholdelig å vente, men gjør det fordi jeg også vet at det blir en besettelse å sjekke. Man blir jo bare lettet der og da. Prøv å stol på kroppen, og så langt på vei er sjansen veldig liten for SA/MA ❤️
Sant nok.. Kommer nok til å roe meg veldig ned etter første OUL huff.. Også for min samboer tror jeg det kan være fint å høre hjerteslagene iblant men har lovet meg selv å ikke bruke den hver dag, for må stole på symptomene jeg har.. Teller ned dagene til OUL for å si d sånn

Sant nok.. Kommer nok til å roe meg veldig ned etter første OUL huff.. Også for min samboer tror jeg det kan være fint å høre hjerteslagene iblant men har lovet meg selv å ikke bruke den hver dag, for må stole på symptomene jeg har.. Teller ned dagene til OUL for å si d sånn
Bare husk at om du ikke finner hjerteslag så trenger ikke det bety noe. Ikke alle klarer å finne med doppler selv (også en grunn til at de fraråder).

Jeg håper dere klarer å slappe av og nyte graviditeten også, ikke bare være bekymret hele tiden. Som fastlegen min sier «kroppen vet hva den gjør - den kan dette å lage barn» ☺️ Sannsynligheten for at noe skal gå galt nå er veeeldig liten ❤️
Jeg har selv mistet i MA, som ble oppdaget 5 uker etter at fosteret stoppet opp, så jeg skjønner bekymringen. Men jeg tror ikke en doppler vil gi noe mindre bekymring…

Back
Topp