Doppler

PrøverLykkenIgjen

Betatt av forumet
Noen som har testet med doppler enda? Jeg hadde en liggende fra sist som jeg prøvde litt med nå, men fant ingenting enda. 10+4. Er det for tidlig?

Prøvde alt fra navlen og ned til fiffi, høyre og venstre ganske lenge men null utslag. Bare magelyder. Er jo bare dumt så tidlig kanskje da jeg endte opp med å kjenne biiiittelitt på bekymring, siden jeg har hatt litt avtagende symptomer de siste dagene. Var litt derfor jeg fant den frem også nettopp pga det… :rolleyes:

Prøvde alt fra navlen og ned til fiffi, høyre og venstre ganske lenge men null utslag. Bare magelyder. Er jo bare dumt så tidlig kanskje da jeg endte opp med å kjenne biiiittelitt på bekymring, siden jeg har hatt litt avtagende symptomer de siste dagene. Var litt derfor jeg fant den frem også nettopp pga det… :rolleyes:
Hvilken doppler har du? Tror de fleste anbefaler de først fra uke 12 og utover.

Kan være for tidlig for veldig mange!
Er flergangs og fant hjertelyd uke 7+3 og 8+6 fant jeg den 3-4 fingerbredder over symfysen. Altså mye høyere enn jeg først trodde den evt skulle være på denne tiden :p er 9+4 og finner den lett nå. MEN er som sagt flergangs, og vet jordmor ikke leter før 12-13 uker vertfall :)

Fikk babyen min i februar.. Hørte hjerteslag med doppler hjemme fra rundt uke 10-11.. Helt nederst i magen og lette leeenge før jeg fant..

Kan være for tidlig for veldig mange!
Er flergangs og fant hjertelyd uke 7+3 og 8+6 fant jeg den 3-4 fingerbredder over symfysen. Altså mye høyere enn jeg først trodde den evt skulle være på denne tiden :p er 9+4 og finner den lett nå. MEN er som sagt flergangs, og vet jordmor ikke leter før 12-13 uker vertfall :)
Ja kan være tidlig her. Å finne den så tidlig er jo kjempe gøy da :D Har vært gravid en gang tidligere og da fant jeg den lett, men husker ikke hvilken uke jeg begynte å lete etter den den gangen. Jeg får bare vente litt og prøve igjen:)

Hvilken doppler har du? Tror de fleste anbefaler de først fra uke 12 og utover.
Denna var det jeg prøvde med, finner fortsatt ingenting og det bekymrer meg nå kjenner jeg. Har time til sjekk om halvannen time så da får vi se hva hun finner..

Vedlegg

• 6EB1218E-8641-4AC0-A6C5-46EB19E7E2AA.jpeg
    6EB1218E-8641-4AC0-A6C5-46EB19E7E2AA.jpeg
    76,5 KB · Visninger: 18
Denna var det jeg prøvde med, finner fortsatt ingenting og det bekymrer meg nå kjenner jeg. Har time til sjekk om halvannen time så da får vi se hva hun finner..
Det kan være det bare er for tidlig, krysser fingrene for det! Håper alt går bra :Heartred Skjønner godt at du blir bekymret, det er vanskelig å la være!

Er det mulig å få kjøpt doppler i butikk? Når jeg googler får jeg bare opp nettbutikker. Jeg bor i Østfold :)

Er det mulig å få kjøpt doppler i butikk? Når jeg googler får jeg bare opp nettbutikker. Jeg bor i Østfold :)
Eneste butikken jeg har hørt har hatt er teknikmagasinet, men de finnes jo ikke lenger.

Men finnes mange brukte på Tise og Finn. Kanskje det er noen i nærheten av deg?

Det virker sååå spennende med doppler. Men er dere ikke redd for å ikke finne lyd og bli unødvendig bekymret?

Det virker sååå spennende med doppler. Men er dere ikke redd for å ikke finne lyd og bli unødvendig bekymret?
Jeg har hatt det i bakhodet hele tiden at jeg ikke alltid kan finne. Er et par ganger jeg ikke har funnet lyden. Men bare prøver igjen litt senere og da finner jeg den. Men om jeg ikke hadde funnet den på mange forsøk hadde jeg kanskje blitt urolig. Var litt urolig den dagen det kom blod (11+6) og jeg ikke fant hjertelyden. Men igjen så fant jeg den senere på dagen og dermed slapp jeg å være urolig lenge.

Jeg fikk kjøpt denne contec pocket fetal doppler og jeg finner min og baby sitt hjerteslag -mitt slår åpenbart mye saktere, men denne doppleren virker til å vise heeeeelt feil tall.

Noen andre som har lik som opplever det samme?

Når jeg finner baby sitt hjerteslag så registrerer den ikke et tall engang. Når jeg satt proben over hjertet mitt viste den 150, men sååå stressa var jeg ikke altså :smiley-bounce022

Back
Topp