Doppler

LilleAttpåkladd❤️

Forelsket i forumet
Novemberfnuggene 2023
Noen som har erfaring med å bruke doppler? Når hørte dere evnt hjertelyden? Vet det er anbefalt å vente til etter uke 12, ble fristet til å prøve idag, er bare 9+3 og fanget opp en rask puls i noen sekunder men mistet den raskt og fant den ikke igjen:facepalm: har noen kg for mye på magen, vil det gjøre det vanskeligere å finne hjertelyden?
 
Når jeg gjør det så starter jeg på symfysebenet (skambenet, venusberget, hva enn man vil kalle det). Så bikker jeg meg over kanten og peker doppler ned mot beina mine, sånn at doppler ligger inntil magen og peker rett nedover. På den måten havner det på toppen av livmoren, noe det må nå såpass tidlig i svangerskapet.
Gjør det på midten og ikke ut mot sidene, da finner du bare egen lyskepuls.. Din egen puls er normal hastighet på, babyen sin er mye raskere. (Kan gjerne teste slik du vet hvordan din egen høres ut)

Jeg bruker mye gelé, evt vaselin og glidemiddel funker også.

På denne måten fant jeg i uke 8 sist, men da hadde jeg ikke tilgjengelig doppler tidligere heller. Skal også sies jeg var 20 kg slankere enn jeg er nå.
Skal uansett forsøke teste denne gangen om jeg får til før uke 8.

Men husk, ikke bli stresset dersom du ikke finner. Det er ikke alltid like enkelt. ❤️ Til og med leger som ikke får det helt til!
 
Når jeg gjør det så starter jeg på symfysebenet (skambenet, venusberget, hva enn man vil kalle det). Så bikker jeg meg over kanten og peker doppler ned mot beina mine, sånn at doppler ligger inntil magen og peker rett nedover. På den måten havner det på toppen av livmoren, noe det må nå såpass tidlig i svangerskapet.
Gjør det på midten og ikke ut mot sidene, da finner du bare egen lyskepuls.. Din egen puls er normal hastighet på, babyen sin er mye raskere. (Kan gjerne teste slik du vet hvordan din egen høres ut)

Jeg bruker mye gelé, evt vaselin og glidemiddel funker også.

På denne måten fant jeg i uke 8 sist, men da hadde jeg ikke tilgjengelig doppler tidligere heller. Skal også sies jeg var 20 kg slankere enn jeg er nå.
Skal uansett forsøke teste denne gangen om jeg får til før uke 8.

Men husk, ikke bli stresset dersom du ikke finner. Det er ikke alltid like enkelt. ❤️ Til og med leger som ikke får det helt til!
Vil bare legge til at dersom man har vært gravid tidligere, og spesielt dersom det ikke er så stort mellomrom mellom svangerskapene, kan livmoren også være over symfysen tidligere! Med nr 2 var livmoren min oppe med navlen allerede 13+4:joyful:

Jeg fant i dag, 9+3:joyful: Måtte litt leting til og fant den bare i 1 min med litt svakere lyd enn vanlig, men den var der! Jeg måtte litt lengre opp for å finne. Tror det er vanskeligere å finne når man har litt ekstra kg, men kan hende det bare trengs litt ekstra leting.
Og som Snuspelusp sier, husk at det er ikke enkelt, spesielt så tidlig, så du må ikke bli stresset dersom du ikke skulle finne:Heartred
 
Vurderer å kjøpe meg en slik. Har dere en å anbefale eller tips om hvem man bør styre unna?
 
Vurderer å kjøpe meg en slik. Har dere en å anbefale eller tips om hvem man bør styre unna?
Har ikke prøvd selv men har skjønt at man burde holde seg unna babyplan sin, alle jeg har sett har vært misfornøyd med den. Jeg har denne og er veldig fornøyd med den:joyful:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230331_074313_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230331_074313_Samsung Internet.jpg
    329,3 KB · Visninger: 34
Takk for svar :) er veldig forberedt på at det er tidlig å vanskelig å finne så jeg stresser ikke når jeg ikke har funnet noen lyd! Jeg hører min egen ut på siden liksom, og den raske pulsen jeg fant i noen sekunder var myye raskere og mer midt på så ganske sikker på var lille bønna sin:happy: skal la det gå noen dager før jeg prøver igjen, har vært gravid før men det er 14 år siden:facepalm: jeg har også den som er avbildet over her og lest at den skal være bra! Håper jeg klarer å høre det tydeligere og lettere etterhvert:happy:
 
Sniker.
I dette svangerskapet fant jeg 7+6 !!

Tidligere har jeg funnet 8+2.
Men så kan det hende jeg prøver dagen etter og ikke finner osv..
Etter uke 10 pleier jeg finne hver gang.
(Nå er jeg over 24 uker og kjenner liv, så da er det jo ikke noe vits i å prøve)


Men handler litt om å være flink til å.lete, og litt flaks :p
 
Sniker.
I dette svangerskapet fant jeg 7+6 !!

Tidligere har jeg funnet 8+2.
Men så kan det hende jeg prøver dagen etter og ikke finner osv..
Etter uke 10 pleier jeg finne hver gang.
(Nå er jeg over 24 uker og kjenner liv, så da er det jo ikke noe vits i å prøve)


Men handler litt om å være flink til å.lete, og litt flaks :p
Oi det var tidlig! Er moro å prøve da, selv om jeg ikke finner den, hehe. Regner med det blir lettere etterhvert :)
 
Har ikke prøvd selv men har skjønt at man burde holde seg unna babyplan sin, alle jeg har sett har vært misfornøyd med den. Jeg har denne og er veldig fornøyd med den:joyful:

Har den samme som her jeg også❤️
 
Har alltid hatt lyst på doppler, men har aldri blitt npe av med noen av de tre andre. Hadde veldig lyst igjen nå :laughing002 Kanskje se etter noe brukt . Hørt i alle disse gruppene før at det gir mer bekymring og det har jeg jo hørt fra jm også .
 
Ååå. Nå gleder jeg meg til å tørke støv sv dopplene mine:)
 
Ååå kanskje jeg må kjøpe doppler denne gangen også :Heartred Hadde det med de to eldste, mem kvitta meg med den siden vi ikke skulle ha flere barn.. Så koselig å kunne høre hjertelyden og berolige seg selv innimellom
 
Back
Topp