Doppler

Tuva2004

Glad i forumet
Himmelbarn
Oktobergull 2022
Noen her som har eller kommer til å kjøpe doppler? Hvilken og hvor kjøper dere?

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe etterhvert siden jeg er litt bekymret, husker jeg brukte det sist og at det hjalp en del :happy:

Dere som har brukt tidligere, hvor tidlig fant dere hjertelyd?
 
Jeg har en fra forje svangerskap, fant hjerte første gang jeg prøvde 10+3, hadde ikke prøvd tidligere. Husker ikke hvilken, den er pakket bort, og ikke funnet frem igjen helt enda :happy:
 
Jeg skal kjøpe :) Hadde en forrige gang som ble ødelagt, og da fant jeg hjertelyd rundt uke 10-11 :)
 
Jeg har ikke hatt tidligere, men tror jeg skal kjøpe denne gangen for å bli litt beroliget.
 
Jeg kjøpte en Angelsound i mitt første svangerskap for 13 år siden. Brukte den til alle 3 (siste i 2015) men har den ikke lenger. Litt fristet til å kjøpe ny, men har ikke bestemt meg enda. Mener jeg hørte hjertelyden fra ca uke 10.
 
Har begynt å vurdere å kjøpe, men ser alle skriver det er fra uke 16 den kan brukes. Det er jo spesielt frem til jeg kan føle spark at jeg vil ha den i så fall.
 
Sist svangerskap hørte jeg hjerte første gang 10+3, og fant det da hver gang etter :happy:
Da er det jo faktisk verdt det om man kan finne så tidlig :) de skriver sikkert 16 fordi ikke alle får det så lett så tidlig. Da skal jeg undersøke pris osv :D
 
Da er det jo faktisk verdt det om man kan finne så tidlig :) de skriver sikkert 16 fordi ikke alle får det så lett så tidlig. Da skal jeg undersøke pris osv :D
Dem skriver nok det for at man ikke skal bli bekymret om man ikke finner det så tidlig, husker jeg lette en halvtimes tid, så fant jeg nederst til venstre ved trusekanten :) man hører det med en gang at det ikke er egen puls:smiley-bounce012
 
Skal definitivt ikke kjøpe. Det anbefales vel strengt tatt ikke, og jeg har slitt så mye med å finne puls i andre arterier (f eks arterier i bena, studerer innen helse) at jeg ikke unner meg strevet og bekymringene om man evt ikke finner hjertelyden også er det for eksempel bare at livmor har vokst og fosteret har flyttet på seg. Lar meg så fort stresse :angelic:

men skjønner de som ønsker det! Har vært opp til vurdering men vi tenkte at for oss er det best uten. Får UL ca 1x i mnd fremover så da er det nok:dummy::Heartred
 
Fant idag, 9+3 :) Lette en god stund, men til slutt fant jeg den! Bare i et minutt ca før den forsvant, baby ligger nok å spreller inni der :angelic:
 
Prøvde i dag (10+1), men usikker på om jeg faktisk fant den eller ikke. Tidvis var det jevn dunking med 135 slag i minuttet, men lyden var veldig svak, så vanskelig å være helt sikker. Prøver igjen neste uke :)
 
Jeg prøvde i går (10+3).
Var veldig forberedt på at jeg ikke skulle finne noe, men plutselig hørte jeg kjappe hjerteslag - som rett og slett ikke kunne vært noe annet.
Tipper det blir lettere om et par uker, tenker jeg.
 
Lyttet på jobb og fant hjerteslag idag, uke 11+2. Kommer ikke til å kjøpe selv, men har tilgang til det meste av utstyr på jobb-hvis nysgjerrigheten tar overhånd :)
 
Så spennende! Må dra frem min gamle jeg også. Er 10+1, så kan jo prøve snart :)
 
Åh, jeg hadde doppler som jeg brukte til alle mine 3, men som med alt annet babyutstyr kvittet jeg meg med den etter at nr 3 var født. Tror ikke jeg skal bruke penger på en ny (må jo kjøpe ALT utstyr og klær på nytt), men kjenner jeg savner den når jeg leser her. Elsket å høre på hjertelyden :Heartbigred
 
Har en caremaxx fra Teknikmagasinet som jeg kjøpte i forrige svangerskap. Kommer nok til å plukke den frem etter hvert. Prøvde ikke før uke 11 sist, og fant da hjertelyden ganske kjapt.
 
I dag hørte jeg hjertelyden helt klart og tydelig:love7! Lydene jeg har hørt tidligere har vært mye mindre tydelig og mer susete, så tror dette var første gangen jeg hørte dem :D
 
Back
Topp