Doppler

Brukernavn90

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Utmarsj 2024
Mulig det finnes en annen tråd om dette, men jeg fant ikke. Er det noen som har Doppler? Har kjøpt å prøvd den noen ganger da jeg synes det var litt vanskelig å finne hjertelyden( den billige på teknikkmagasinet)- men så fant jeg den til slutt! Har bare prøvd i kort tid på hvert forsøk- da jeg leser så mye forskjellig ang doppler! Har dere prøvd, hvor ofte og er det skadelig? o_O Synes det var litt betryggende - siden denne perioden før OUL er en periode hvor jeg ikke merker så mye til at jeg er gravid:Heartred

Jeg har Sonoline C og er veldig fornøyd med den. Kjøpte den i uke 13 og da var det litt vanskelig å finne. Er mye lettere nå i uke 16, men man må treffe rett på baby for å høre noe. Jeg har morkaka på forsiden og da blokkeres ofte hjertelyden av en svoosjende lyd av min egen puls via den;)

JM sa at det ikke var farlig, men at mange ikke kan høre hjertelyd før nærmere uke 24. Bruker en god dæsj aloe vera og holder på til jeg finner, ca 3-5 min. Gjør det ikke hver dag, mer en helgekos om samboeren vil lytte. Han har ikke kunnet være med på TUL og sannsynligvis ikke på OUL. Så fint for han å kunne delta litt med babyen:)

Jeg har Sonoline C og er veldig fornøyd med den. Kjøpte den i uke 13 og da var det litt vanskelig å finne. Er mye lettere nå i uke 16, men man må treffe rett på baby for å høre noe. Jeg har morkaka på forsiden og da blokkeres ofte hjertelyden av en svoosjende lyd av min egen puls via den;)

JM sa at det ikke var farlig, men at mange ikke kan høre hjertelyd før nærmere uke 24. Bruker en god dæsj aloe vera og holder på til jeg finner, ca 3-5 min. Gjør det ikke hver dag, mer en helgekos om samboeren vil lytte. Han har ikke kunnet være med på TUL og sannsynligvis ikke på OUL. Så fint for han å kunne delta litt med babyen:)

Den har jeg også. Superfornøyd. Fant hjertelyden i uke 15 her selv. Uke 18 nå. Tenker det blir staa for ungene å høre når de får vite at det kommer en liten en til høsten :happy:

Den har jeg også. Superfornøyd. Fant hjertelyden i uke 15 her selv. Uke 18 nå. Tenker det blir staa for ungene å høre når de får vite at det kommer en liten en til høsten :happy:

Det jeg også tenker at det kunne være koselig æ bare høre sammen å være trygg på at noen bor der inne :) leser så mye forskjellig på nett at noen mener det ikke er bra, å at barne blir stresset osv. Så ble litt usikkert! Men så bra å høre at jordmor har sakt d ikke er noe problem:)

Sniker
De anbefaler ikke doppler hjemme, spesielt etter man har begynt å kjenne liv. Dette er fordi hvis du føler noe er galt så er det bedre å ringe inn for å få sjekket det enn å bare sjekke hjertelyd. Hjertet er nemlig det siste som stopper :) kun til info.

Sniker
De anbefaler ikke doppler hjemme, spesielt etter man har begynt å kjenne liv. Dette er fordi hvis du føler noe er galt så er det bedre å ringe inn for å få sjekket det enn å bare sjekke hjertelyd. Hjertet er nemlig det siste som stopper :) kun til info.
Så det er derfor?:) jeg har prøvd å lese å lese, ser til om med noen har skrevt at fostervannet blir oppvarmet av den?:eek: Så ble så usikker- er ikke kommet så langt at jeg kjenner noe liv enda :wtf: så akkurat nå var det i den kjedelig ventetiden( venter i spenning på den dagen)

Så det er derfor?:) jeg har prøvd å lese å lese, ser til om med noen har skrevt at fostervannet blir oppvarmet av den?:eek: Så ble så usikker- er ikke kommet så langt at jeg kjenner noe liv enda :wtf: så akkurat nå var det i den kjedelig ventetiden( venter i spenning på den dagen)
Sniker her også
Vet det er noen som snakker om strålinger fra doppleren, samme som ved UL apparat. Så tror det også er en grunn til at man ikke anbefaler å bruke alt for mye, men et par ganger i uken der du ikke holder på lenge skal vel ikke være farlig :happy:

Sniker
Ja, det blir jo selvfølgelig noe annet! Doppleren skal ikke brukes som en bekreftelse for liv, men synes det er hyggelig for kos! Når man kjenner bevegelse er nok det tilstrekkelig, men i mellomtiden er det fint å høre slagene av og til! ;)

Ja, det blir jo selvfølgelig noe annet! Doppleren skal ikke brukes som en bekreftelse for liv, men synes det er hyggelig for kos! Når man kjenner bevegelse er nok det tilstrekkelig, men i mellomtiden er det fint å høre slagene av og til! ;)
Det er dessverre mange som bruker den for bekreftelse av liv. Ofte hvis man føler noe er galt så er det verdt en telefon til lege eller føden :) har hørt om altfor mange som har utsatt dette fordi de har hørt liv med doppler. Derfor gjør jeg alle jeg kan oppmerksom på dette :)

Viktig å kjenne begrensningen og ha forsiktig bruk, men for meg som kjenner lite liv ennå så er det å bruke doppler en sjelden gang helt topp!

Sniker jeg også. Kjøpte den på teknikkmagasinet, og fikk høre hjertelyd allerede i uke 9 (!) Har bare testet den 2 ganger. Er nå i uke 19. Gøy for både meg og mannen:)

Nei, jeg har ikke doppler. Ser ikke helt poenget nå som jeg kjenner liv. Holder at det utføres hos jordmor eller lege. Er ikke bra å bruke det for ofte heller.

Jeg bruker en app som heter Tiny Beat og jeg finner oftest hjertelyden etter 30sek. :) Du kan lagre opptakene og sende de til folk eller lagre de på telefonen, sende på snap, legge ut på fb, insta etc

Jeg har kjøpt brukt, snakket om jordmor om det, og hun sa så lenge det ikke er for diagnostikk så kunne jeg bruke den. Kjenner jeg meg usikker på liv osv, så er det føden. Ikke doppler hjemme. Har brukt den sånn at guttene mine får hørt hjertelyden da :) Og de synes det er veldig spennende. Jeg synes det er kos <3 men sliter litt noen ganger fordi morkaka ligger foran

Back
Topp