Doppler?

DogTrainerMom

Blir kjent med forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei dere er det noen her som har prøvd ut doppler enda?
Skal ikke på TUL og har fått time i uke 12 til kontroll hos jordmor.. Da kunne vi høre hjertelyd så hun ville vente til da.. Men altså jeg klarte ikke vente lenger i dag så jeg prøvde meg med doppleren min, fant først mine egne hjerteslag nede i mageregionen (nedover mot skammebeinet) hadde puls klokke på så jeg så veldig tydelig at doppleren målte det samme som puls klokka. Men så styra jeg litt rundt med den og plutselig økte pulsen.. Og var på alt fra 120 og opp mot 150.. Kan det være hjerte til lille? Eller tenker dere at det bare er min egen puls som tuller med meg er 9+4 i dag

Er det ikke litt tidlig å finne puls med doppler? Mener det er vanskelig å finne noe før rundt uke 11/12. Men kan hende du var heldig og traff riktig :)

Er det ikke litt tidlig å finne puls med doppler? Mener det er vanskelig å finne noe før rundt uke 11/12. Men kan hende du var heldig og traff riktig :)
Jo er det jeg har hørt fra mange også.. Men så har jeg også prata med andre som har funnet helt ned i uke 8.. Da gjærne flerbarnsmødre... Men tenkte bare å høre om jeg er helt rar eller om noen andre har finni det også
Går jo å tenker på om det er liv der hele tiden

Jeg regner med du ville kjent om du plutselig hadde puls på 120-150, så da er det nok knøttet du hørte :dummy:

Jeg har funnet hjertelyden til den lille. Var vell rundt 9+3/4 første gangen jeg prøvde og her var det så absolutt ingen tvil. Og hjerte slo mellom 160 og 175 slag i minuttet. Så jeg tror så absolutt at det er mulig å finne så tidlig. Jordmor fant i sist svangerskap allerede i uke 10, og hun traff rett på med en gang

Så spennende om det var lille du hørte! :-) Har neste time hos jordmor i nesteuke når jeg er 10+4. Skal spørre om ho kan prøve å høre med doppler, om hun ikke allerede har planlagt det. Skal heller ikke til TUL, så håper vi får hørt hjertelyd selv om det er bittelitt tidlig. Man kan jo ha «uflaks» dersom morkaka er foran og demper hjertelyden.

Jeg hørte 9+3 ca forrige gang :) Absolutt mulig :D Du hører godt forskjellen på din egen og knøttets raske puls <3

Jeg har funnet hjertelyden til den lille. Var vell rundt 9+3/4 første gangen jeg prøvde og her var det så absolutt ingen tvil. Og hjerte slo mellom 160 og 175 slag i minuttet. Så jeg tror så absolutt at det er mulig å finne så tidlig. Jordmor fant i sist svangerskap allerede i uke 10, og hun traff rett på med en gang
Ååå så morro :Heartred jeg håper det er lille jeg hørte :Heartred kjenner jeg blir helt tullete av å ikke vite lissom.. Når man ikke kan kjenne noe livstegn enda, så er d lissom en trygghet å høre d lille hjerte :Heartred:Heartred

Så spennende om det var lille du hørte! :) Har neste time hos jordmor i nesteuke når jeg er 10+4. Skal spørre om ho kan prøve å høre med doppler, om hun ikke allerede har planlagt det. Skal heller ikke til TUL, så håper vi får hørt hjertelyd selv om det er bittelitt tidlig. Man kan jo ha «uflaks» dersom morkaka er foran og demper hjertelyden.
Ja jeg håper i det lengste at det var lille knøttet jeg hørte :Heartred hadde vært deilig å lissom vite at det er liv der :Heartred ønsker deg masse lykke til hos jordmor :):)

Ååå så morro :Heartred jeg håper det er lille jeg hørte :Heartred kjenner jeg blir helt tullete av å ikke vite lissom.. Når man ikke kan kjenne noe livstegn enda, så er d lissom en trygghet å høre d lille hjerte :Heartred:Heartred
Ja, det er noe med det. Når en ikke har så mange bekreftelser på at den lille har det bra i magen, så er liksom den hjertelyden helt fantastisk

Fant for én uke siden, da var jeg 10+0. Ikke funnet etterpå. Prøvde kjapt i dag også men ingenting. Skal på TUL om 2 uker, så da får vi se om det er liv eller ei

Har prøvd en gang, men fant ikke. Men stresser ikke siden det var ganske tidlig. Er 9 uker imorgen, så prøver kansje neste uke:)

Sniker :)
Kjøpte meg en doppler for jeg var så sinnsykt bekymret. Orket ikke de daglige panikk øyeblikkene og det var det beste kjøpet jeg har gjort. Fant slagene allerede i uke 10-11 :)

Har prøvd en gang, men fant ikke. Men stresser ikke siden det var ganske tidlig. Er 9 uker imorgen, så prøver kansje neste uke:)
Ja prøv igjen etter en uke, da er d jo litt større sjans i allefall.. Fikk selv beskjed om at jeg bare kunne glemme å finne hjertelyden før uke 12.. Men jeg måtte jo prøve :angelic:

Fant for én uke siden, da var jeg 10+0. Ikke funnet etterpå. Prøvde kjapt i dag også men ingenting. Skal på TUL om 2 uker, så da får vi se om det er liv eller ei
Satse på at alt er iorden den er jo ikke lett å finne, så mest sannsynlig er det ingenting galt :Heartred lykke til på TUL :Heartred

Back
Topp