Doppler?

Maru246

Forelsket i forumet
Jeg kjøpte en doppler på Finn her om dagen. Klarte rett og slett ikke vente til ultralyd :bag: det hjalp veldig på nervene å høre hjertelyden hans :Heartred

Men jeg vet at det er noen som mener det kan være stressende/skadelig for babyen å bruke dette ofte? Jeg har absolutt ikke planer om å bruke den hver dag, mer sånn en gang eller to i måneden til jeg begynner å kjenne liv, bare for å roe angsten for litt...

Er det et problem, tror dere? Kan jeg trygt bruke den, så lenge jeg ikke bruker den ofte, eller burde jeg holde meg helt unna?

Vil kjøpe jeg også, er så stressa når det er så lenge til ultralyd nå :( ❤️ Var hos legen 2.august og alt så fint ut, men så har jeg ikke blitt satt opp til noen ny time, skal bare til OUL 26.september, så det er jo en evighet til :sorry: Noe jeg for så vidt synes er litt rart siden jeg da er i uke 21. Men uansett, poenget var at jeg vurderer sterkt å kjøpe en jeg også, for å roe nervene :rolleyes:❤️

Jeg gjorde det forrige svangerskap. Anbefales! :)
Men hvis jeg skal kjøpe, er det noe vits i å bruke masse ekstra penger på å kjøpe en med skjerm så man får mer info, eller er det like greit å bare kjøpe en billigere som man bare hører barnets hjerte gjennom, og ikke noe mer? :shy:

Men hvis jeg skal kjøpe, er det noe vits i å bruke masse ekstra penger på å kjøpe en med skjerm så man får mer info, eller er det like greit å bare kjøpe en billigere som man bare hører barnets hjerte gjennom, og ikke noe mer? :shy:
Du trenger ikke mer enn å høre hjertelyden, men er samtidig kjekt med en med display som viser frekvensen og du ikke må telle

Jeg er veldig fornøyd med dopler. Det er ikke skjerm på, men ledning som du kobler i mobilen. Frekvens, telle spark og spille inn hjertelyd kan da gjøres i appen

Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor babyen skal påvirkes så veldig negativt av det, jeg? :bored::pompus:

Har den fra Teknikmagasinet og har brukt den en gang i uka ca, ikke mange minutter om gangen. Nå i kveld fant vi ikke hjertelyden, og jeg kjenner jeg har litt lyst til å prøve igjen.

Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor babyen skal påvirkes så veldig negativt av det, jeg? :bored::pompus:
Doppler sender jo ut lydbølger som reflekteres. Lydbølger er jo energi. Akkurat som mikrobølger. Det er snakk om en annen effekt altså, men ved for hyppig bruk finnes det faktisk eksempler på at babyen overopphetes. Ellers prøver man jo å begrense alt man ikke kjenner den fulle konsekvensen av, inkludert ultralyd :shy:

Doppler sender jo ut lydbølger som reflekteres. Lydbølger er jo energi. Akkurat som mikrobølger. Det er snakk om en annen effekt altså, men ved for hyppig bruk finnes det faktisk eksempler på at babyen overopphetes. Ellers prøver man jo å begrense alt man ikke kjenner den fulle konsekvensen av, inkludert ultralyd :shy:

Jøss, legene jeg har møtt dette svangerskapet sier at ultralyd ikke er farlig og at man ikke kan få tatt for mange. Men men, alt med måte, sikkert.

Jøss, legene jeg har møtt dette svangerskapet sier at ultralyd ikke er farlig og at man ikke kan få tatt for mange. Men men, alt med måte, sikkert.
Man kjenner ganske bra til ul nå ettersom det har vært i bruk såpass lenge, men de er obs på hva slags apparat og styrke og hvor lang tid etc de bruker på hvilket tidspunkt i svangerskapet

Jeg tror litt av problemet med doppler også er at mor kan bli veldig stresset om hun ikke finner hjertelyden.

Har en selv, men bare brukt et par ganger da jeg ikke fant hjertet. Så viste det seg at jeg har brukt den feil :P

Men begynner heldigvis å kjenne mer liv. Får bruke det som indikator fremover.

Back
Topp