Doppler

HappyMommy88

Glad i forumet
September To Remember
Utmarsj 2024
Nytt mål i dag; 10+0 :-)
Så i går at noen skrev om doppler.... Hvor sannsynlig er det å finne hjertelyd nå, så tidlig? Prøvde ei stund i går, men fant det ikke. Kanskje jeg leita feil plass.
Er relativt slank, om det skulle ha noe å si? Utålmodig

Tror kanskje det kan være litt tidlig enda. Selv leger og jordmødre kan ha problemer med å finne hjertelyden med doppler så tidlig, så ingen grunn til bekymring om du ikke klarer det! Om det går an? Det gjør det sikkert, men da tror jeg kanskje det handler mer om flaks :)

Tror ikke jeg hadde stressa,heller prøve igjen etter uke 12.

Jeg fant den ikke før jeg så et par videoer på YouTube på hvor jeg skulle lete. Hadde hatt den på helt feil plass [emoji85] Men fant den vel heller ikke så tidlig som uke 10, så ville ventet noen uker [emoji4]

Er kansje tideligt ennå!
Ej fant den i uke 11+4 sånn ca.
Da fant jeg den heilt nede på venstre side. Nesten med skambeinet! Men di fleste finner hjertelyden på forskjelligeplasser! Men prøv i uke 12 langt nede :) lykketil!

Jeg fant da jeg trodde jeg var 10+4 (etter TUL), men ble flyttet en uke tilbake i uke 13 (som også stemte perekt med OUL). Så i realiteten fant jeg hjertelyden da jeg var 9+5... brukte veldig lang tid og fant den veldig langt nede. Og man må treffe på milimeteren omtrent så proben må flyttes/vinkles kjempe sakte. [emoji846]

Noen finner den selv allerede i uke 9, andre ikke før uke 20.
Tror jeg var i uke 11 før jeg fant den.

Jeg personlig syns dopler var bare gøy, men dersom du blir stresset av å ikke finne lyden lar du være.

Kjøpte på babyplan.
Tenker det kan være tidlig med uke 10. Prøvde ikke før i midten av uke 13, men da fant jeg tydelig begge to.

Kjøpte doppler forrige uke, prøvde da 11+0, men fant ikke hjertelyd... la den ganske raskt fra meg, da den heller gjør meg mer urolig. Var på tul idag 11+6 og alt i orden med lille<3

Min jordmor ville ikke engang lytte etter hjertelyd før i uke 25 da det lett kan skape panikk dersom hun ikke skulle finne. I tillegg har fler anbefalt oss om å ikke lytte da en fort kan ta feil av mor sin puls eller navlestrengen. For min del var det godt å bare legge bort dopplern i dette svangerskapet, er man usikker på om baby jar det bra så kontakt heller fagfolk

Min jordmor ville ikke engang lytte etter hjertelyd før i uke 25 da det lett kan skape panikk dersom hun ikke skulle finne. I tillegg har fler anbefalt oss om å ikke lytte da en fort kan ta feil av mor sin puls eller navlestrengen. For min del var det godt å bare legge bort dopplern i dette svangerskapet, er man usikker på om baby jar det bra så kontakt heller fagfolk
Enig, signerer denne!

Fant hjertelyden i uke 10, et par dager etter jeg skrev denne tråden. Lytter ca. en gång i uka i et par min. Både for å sjekke, og fordi det er jo den fineste lyden ever :-) Lytta til henne nå nettopp. Er 12+6 nå, og traff rett på med engang :)

Har ikke doppler selv, men jordmor fant da jeg var i uke 15[emoji16] Men det er ikke vits å prøve å finne hjertelyden hele tiden, prøv å stole på kroppen og babyen, jo oftere man ikke finner lyden jo mer stresset blir man, og det er ikke bra for hverken mor eller barn[emoji16]

Back
Topp