Doppler

himmelhøyt

Betatt av forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvem har dere, og når kan man begynne å høre?

Har ikke hatt det tidligere, men kjenner jeg har veldig lyst til å skaffe meg en nå ☺️
Blir jo ikke påvirket her ikke på forumet :bag:

Når jeg tenker etter, bestilte jeg en sist... Den kom aldri, bare en tube gelé. Fikk ingen faktura heller. Dette er mange år siden nå ;)

Jeg lurer på akkurat det samme. Ønsker meg virkelig en doppler. Men vet ikke hvilke som er bra

Jeg lurer også på dette og erfaringer rundt dette..

Virker spennende men igjen er jeg redd jeg kan bli litt opphengt i det

Jeg har. Hørte fra uke 8. Veldig tidlig å høre så fort. Men skremte meg selv skikkelig noen dager siden, da fant jeg ikke. Kan vær vanskelig å finne så tidlig altså. Men glad jeg har da, selv om man kan skremme seg selv:/ første svangerskap hørte jeg i uke 10

Det er det jeg er redd for om jeg skaffer meg en doppler.. vet jeg kommer til å hause meg opp om jeg ikke hører hjertelyden en kveld.. Har hørt både positivt og negativt om de og, så er skikkelig usikker

Det er viktig å tenke på at morkaken kan pumpe selv, og kan være vanskelig å høre forskjell på. Jeg lytter aldri før tidligst uke 12, kan fort bli en falsk trygghet

Jeg har angelsound, den billige typen. KOster vell 500,- tror jeg.
Kjekt å ha, men etter mine erfaringer med den igjennom 2 svangerskap kommer jeg ikke til å bruke den nå.

Jeg begynte å bruke den i uke 10 første gang, altså 9+ noe.. leste jo rundt om at noen hadde funnet den da. Jeg fant den ikke og raste inn på ul. Der var alt i sin skjønneste orden! Senere ul viste at morkaken lå på fremsiden, noe som gjør hjertelyden ekstra vanskelig å finne.
Andre gang, altså i fjor begynte jeg igjen 9 + noe og fant den. La den fra meg da og tenkte at nå må jeg ikke stresse mer med den, får man må taseg god tid når man skal lete altså.
Jeg fortsatte å sjekke en gang i uka fram til uke 14 tror jeg, da kjente jeg liv. Det viste seg at morkaka lå på framsiden da også, men likevel fant jeg den :)

Man må bare ikke la seg stresse om man ikke finner den, heler glede seg om man gjør :D

Jeg lånte en gammel caremaxx av en venninne sist, hørte fra uke 11 ca. Begynte ikke å bruke den før da. Tror jeg kommer til å låne den igjen :P syntes det var så koselig å lytte litt til hjerteslagene til den lille på senga før jeg skulle sove på kvelden ♡
Selv blir jeg ikke stressa hvis jeg ikke finner hjerteslagene en kveld. Kommer til å ha TUL en ganger jul og ved 12 uker og ser det bra ut da senker jeg uansett skuldrene. Er så mye som skal til for at det går galt etter det.

Sniker fra juni. Jeg har bestilt en angelsound til kr 500, venter på å få den i posten :) har hatt blødninger, så ønsker å ha muligheten til å sjekke hjertelyden om jeg skulle få nye blødninger. Da klarer jeg forhåpentligvis å slappe mer av:)

Jeg har bestilt en angel sound. Men dere som har funnet hjertelyd, hva brukte dere på magen? Har hørt alt fra babyolje til ultralyd gele, men lurer litt på hva som gir best resultat? [emoji4]

Jeg lurer også på dette og erfaringer rundt dette..

Virker spennende men igjen er jeg redd jeg kan bli litt opphengt i det
Jeg skjønner at du er redd for å bli for opphengt i det. Jeg personlig er veldig glad for at jeg brukte det sist graviditet. Da lånte jeg av svigerinnen min, begynte ikke å bruke den før uke 12 og var aldri noe problem å finne hjertelyden siden det. Brukte den jevnlig. Og når det da endte i en MA nå i mars , under en uke før OUL så var det den doppleren som gjorde at det ble oppdaget.. Slik at jeg slapp å dra på den OUL å få det slengt i fjeset der!

Men det blir jo sikkert annerledes hvis man som noen sier her, har morkaka foran slik at det er vanskeligere å finne hjertelyden. For da kan man jo lett bli litt unødvendig stresset.. :nailbiting:

Jeg har bestilt en angel sound. Men dere som har funnet hjertelyd, hva brukte dere på magen? Har hørt alt fra babyolje til ultralyd gele, men lurer litt på hva som gir best resultat? [emoji4]
Jeg brukte dr greves intimsåpe jeg :P

Man trenger ikke ultralydgele hvertfall. Jeg brukte babyolje, og det fungerte fint :happy:

Supert takk skal dere ha [emoji39][emoji4]

Blir nok til at jeg skaffer meg en ☺️

Tusen takk for svar!

Jeg hørte med forrige 12+0 første gangen[emoji4] gleder meg til å finne denne gangen også! Jeg bruker bare bodylotion eller babyolje[emoji1]

Back
Topp