Doppler

mama90

Andre møte med forumet
Har dere doppler?
Hvor tidlig hørte dere hjertelyd ved evt. forrige svangerskap?

Skriv på tråden her etterhvert som dere hører hjertelyden

Har doppler.

Med første barnet hørte jeg den ikke før rundt uke 15 med egen doppler (tidligere hos legen).

Med andre barnet visste jeg hva jeg skulle høre etter og hvor doppleren må plasseres og hørte lyden mellom uke 7 og uke 8 med egen doppler.

Ikke prøvd denne gangen enda. Kommer ikke til å prøve før etter tidlig ultralyd i uke 7.

Vi har en angelsound:) Vi hørte hjertelyden hjemme i uke 8 sist :Heartred

Oi, så tidlig! Jeg trodde ikke det gikk ann hjemme!

Er det veldig vanskelig? Og er det stor forskjell mellom merker? Jeg har så utrolig lyst til å få tatt en ekstra tidlig ul bare for å høre hjertelyden, men jeg klarer ikke å overbevise meg selv om at det er verd pengene og reisetida... :( Men kanskje jeg må på nettshopping etter doppler!

Hadde doppler vi brukte på første her, så herlig å høre :) En venninne av meg lånte den og har den fortsatt, men vil ikke spørre etter den heeelt enda, hehe :) Verdens herligste lyd :Heartpink var lett å bruke og kostet ca 350 kr for 4 år siden på Teknikmagasinet. Måtte også kjøpe en kontaktkrem (?) fra apoteket.

Har ikke bestemt oss enda for om vi kommer til å kjøpe denne. Vil kjøpe, men har hørt det oppstår mange bekymringer når man ikke klarer å finne hjertelyden og jeg er usikker på om hjertet mitt klarer nok en bekymring. Samtidig som jeg kan forstå det kan virke beroligende når man hører den fine lyden. :D

En "lifesaver". Utrolig godt for en bekymra gravid og vite at hjertet ihvertfall slår enda.

ift å finne hjertelyden; det er jo en grunn til at jm/lege ofte venter til etter uke 14 med å lytte, lytter ofte tidligere på flergangs siden livmoren da står høyere tidlig. Husker jeg måtte mye lenger ned enn jeg trodde i starten for å finne hjertelyden, og som bitteliten er det mulig for babyen å gjemme seg.

Hadde forrige gang. Gidder ikke denne gangen, for jeg syntes jeg fikk høre det ofte nok på kontrollene. :-)

Jeg hørte hjertelyd med Angelsound da jeg var 8+4, men det tok litt tid å finne den. Jeg er nå 10+5 og finner den nå i løpet av 15-20 sekunder.

I første svangerskap fant jeg hjertelyden da jeg var 12+5. En av grunnene til at jeg fant den så tidlig som i uke 8 nå er nok at jeg har vært gravid tre ganger siste året, men mistet. Livmoren min kom derfor raskt over skambenet, og jeg er lav og tynn (det skal visst være enklere å finne det da).

Tips som hjalp for min del var å bruke en solid mengde med babyolje og ha full blære (gjerne på morgenen). Før doppleren sakte rundt i små sirkler :)

Husker at jeg i starten må lete mye lenger ned enn jeg tror. Og så husker jeg at tidligere barn har hatt noen favorittplasser hvor jeg har blitt vant til å finne dem.

Back
Topp