Doppler

ClairDeLune

Blir kjent med forumet
Septemberlykke 2016
Prøvde meg på min nye Doppler i går. Er i uke 12. Men fant bare min egen. Den fant jeg jo over alt!
Prøvde igjen i dag morgest, da blæra var full og jeg hadde en tydelig kul, men fant fortsatt bare noe som måtte være min egen hjertelyd. Skal seg virkelig være såå vanskelig? Hvorfor finner jeg bare mi hjertelyd over alt??:wtf:

Uke 12 er veldig tidlig å finne babyens hjertelyd.. det er fåtallet leger og jordmødre som lytter etter hjertelyden så tidlig også :)
Og hjertelyden din finnes nok over alt fordi det er din kropp :-P

Jeg fant min da jeg var 8+2 nå i 3. svangerskap, og 9+1 i forrige. Lette ganske lenge, så man bør være tålmodig. Jeg finner den på samme sted hver kveld nå. Men det kommer nok ann på hvordan embryoet/fosteret ligger i livmoren.

Jeg har funnet, men det var lettere tidligere... Nå som livmora har flyttet seg er tarmene i veien :p du finner den til slutt!

Her fant vi den i uke 11 :-) og nå i uke 12 er den super lett og finne. Men vil tro att både morkaka og mageboerens plassering har litt å si :-) jeg er tredjegangs så det er mulig det er lettere for meg pga det også :-) men det tar tid, man kan leite på "feil" plass :-/ den dukker nok opp skal du se;-)

Prøv å press doppleren langt nedi skambenet (ikke så det gjør vondt da ;D ) Men ja, det kan være vanskelig å finne.

Finner ikke hjertelyden enda jeg heller. Kun min egen. Er 12+4 og tredjegangs.

Legen fant den hos meg 10+1,han pressa ned bak skambenet. Han sa det var lurt å ha tom blære og at babyen hadde så god plass og flytta på seg hele tiden så kunne være vanskelig å finne.

Sniker fra juli. Jeg ville ventet til dere passerer uke 14. Det gjorde jeg, og etter det fant jeg den stort sett hver gang jeg prøvde. Det kan skape litt engstelse om man ikke finner den, og uke 12 er ganske tidlig. Jordmoren min fortalte meg dette. Det er fantastisk når man finner lyden, og det kan skape litt avhengighet :p Selv er jeg i uke 23 nå og ble veldig glad da jeg kjente bevegelse...da kunne jeg legge doppleren litt vekk :p Lykke til :)

Fant den nå nettopp, med en gang :) nærmere 180 slag i minutter, telte jeg. Slekter på søstra si da, som lå oppmot 200 i perioder :woot:

Back
Topp