Doppler?

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Da jeg var på TUL idag, sa jordmoren at hun ikke ville måle hjertefrekvensen fordi hun da måtte bruke doppler og den utstråler så mye varme at hun ville ikke gjøre det så tidlig.... Er det noen andre som har hørt dette? Hva tenker dere?

(Dette i innlegget er ikke mitt synspunkt for verken det ene eller det andre, men jeg undrer!)

Det samme skjedde meg på Ullevål i tirsdags. Eller jeg spurte ikke men vi bare så hjertet slå. Fikk ikke høre

Oiij. Jeg fikk høre hjertet ved tidlig ul begge gangene.. Hmm
Sa ingenting om at det ikke var bra.

Men da skal jeg ihvertfall ikke kjøpe meg doppler.

Det er veldig omdiskutert, men det finnes ingen forsking som støtter opp om at det er skadelig! Man sitter jo ikkje med doppleren 1 time hver dag, men maks noen minutter. På legevakta bruker vi det alltid på pasienter som er 10 uker og mer om de er nervøse.

Det er veldig omdiskutert, men det finnes ingen forsking som støtter opp om at det er skadelig! Man sitter jo ikkje med doppleren 1 time hver dag, men maks noen minutter. På legevakta bruker vi det alltid på pasienter som er 10 uker og mer om de er nervøse.
Som sagt, så vet ikke jeg! Men hadde ikke hørt dette før, så var egentlig mest ute etter om dette er en utbredt holdning hos jm...?

Back
Topp