Doppler.

Bimse

Glad i forumet
Yey or ney? Hadde det ikke sist. Husker jeg leste flere steder at det ikke var anbefalt. Hvorfor husker jeg ikke. Stråling kanskje?

Uansett. I motsetning til sist føler jeg trangen til å ha en sånn.

Så skal en gå for det da tro? Eller bare la ting gå sin gang og håpe det er liv der inne helt til oul? :)

Om du er i tvil kan du jo bestille en tidlig UL for å sjekke og forsikre at alt er i orden. Jeg vil tippe at en Doppler skaper unødvendig stress.

Jeg har og hadde det sist :) Alt med måte tenker jeg ;)
Men du får sikkert høre hjertelyden hos legen før Oul :)

Ul er ikke noe mindre skadelig enn doppler ;)
Forskjellen er bare at du bruker doppleren oftere enn du tar en ul;)

Doppler skaper unødvendig stress, blandt annet hos denne mammaen! :P Dummeste kjøpet jeg har gjort. Var så bekymret da jeg ikle fant lyden tidlig i svangerskapet :-)

Har en som jeg brukte forje gang :-) Synes det var kos, og stresset ikke om jeg ikke fant lyden. Var klar over at jeg ikke alltids fant babyenhjertet.

Har fra sist svangerskap og syns det var sååååå koselig å kunne høre lille bolla innimellom :) Brukte den fra 14 uker ca til jeg kjente liv daglig, en gang i uka ca. Kommer sikkert til å gjøre det denne gangen også :)

Doppler er vel bare lydbølger og ikke skadelig, slik jeg har forstått det :) Jeg kjøpte det sist gang og brukte det rett og slett fordi det var utrolig koselig å høre hjertelyd <3 Jeg brukte den ikke hver dag, og jeg brukte den aldri for å sjekke om alt var i orden :) Kommer til å bruke denne gangen også :) Har allerede prøvd å finne den, men det er nok alt for tidlig ;)

Kjøpte det sist og syns det var koselig å høre på hjertelyden en gang innimellom, det syns pappaen og storesøster også.
Kommer nok til å bruke den denne gangen også men er en stund til jeg kommer til å finne den frem.

legen min i forrige svangerskap var ikke like overbevist, for man vet ikke langttideffekter ved mye bruk...
"Det er ikke kjent at ultralyd har skadelige bivirkninger, og det er ingen strålingsrisiko som ved røntgen. Langtidsstudier av barn som har vært utsatt for ultralyd i svangerskapet, viser ingen skadelige virkninger verken på vekst, språk eller kroppslig utvikling. "

Dette er ifølge FHI. Kanskje fastlegen bør sjekke studiene.

Forrige svangerskap hadde jeg en Angelsound. jeg husker jeg brukte den når jeg var urolig. Da slappet jeg av når jeg hørte hjerte. Men brukte den veldig lite, synes ikke noe om hyppig bruk. Jeg har den fortsatt et sted, men føler jeg var mer urolig i første svangerskap enn nå. :-) Den blir nok ikke mye brukt!

Jeg tror ikke jeg klarer å finne forskjell på min og babyen sin :p

Jeg ønsket meg egentlig sist en doppler, men bestilte ikke, da vi fikk ganske bra oppfølging og første ul var da 9+5 eller noe. Nå kunne jeg ikke motstå og har bestilt en angelsound. Jeg må si at jeg var mye roligere i første svangerskapet enn jeg er nå. Nå er jeg mye mer urolig. :( Men jeg skal ikke bruke den hele tida. Og hvis jeg ikke finner hjertelyden, så er det nok, fordi jeg ikke har noe erfaring med det. :) Spørs jo, om jeg hører forskjellen også. :)

Da har denne doppleren kommet (har ikke hentet den ennå da jeg er på jobb). Tenker jeg henter den i morgen og så ser jeg, når jeg bruker den for første gang. :) Nå ble jeg litt spent. :D

jeg hadde en angelsound i forrige svangerskap, og skal kjøpe en nå også :) da jeg var urolig prøvde jeg den, og uroen kom bort :) hadde jeg ikke funnet lyden hadde jeg bestilt meg legetime ;) men begynte ikke med denne før rundt uke 12 :)

Back
Topp