Doppler?

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hvilken Doppler har/anbefaler du?
Er du fornøyd?
Bruker du den ofte?
Har du prøvd fler?

Jeg har Angelsound doppler mini, den rosa. Fornøyd med den, fant hjertelyden selv første gang i uke 10 mener jeg det var. Bruker den ilag med baby olje istedenfor gel'en de selger på siden, fungerer bedre syns jeg :p
Jeg bruker den kun maks 2 ganger i uken i 1-2 minutter. Nå i de siste ukene har det kun blitt 1 gang i uka :)
Har ikke prøvd andre typer.

Har en, for meg ukjent merke husker ikke hva den heter
Brukt en gang, med babyolje.

Bruker den ikke for gøy, men betryggende etter lang tid med spotting, og jeg ikke kjenner liv.

Jeg vurderer å kjøpe da jeg har hatt litt spotting i det siste og noen dager med lite liv.. Ser rundt om kring at anglesound sin er mest populær, vet dere om det kan være "skadelig" for barnet? Jeg tenker ikke høre så mye, kun når jeg er ekstra bekymret :)

Jeg vurderer å kjøpe da jeg har hatt litt spotting i det siste og noen dager med lite liv.. Ser rundt om kring at anglesound sin er mest populær, vet dere om det kan være "skadelig" for barnet? Jeg tenker ikke høre så mye, kun når jeg er ekstra bekymret :)

Regner med det hadde blitt tatt av markedet hvis det var fare for barnet. Går nok helt greit, du :)

Jeg har babywatcher. Kjempe fornøgd med den. Den er med høyttaler, og viser hvor mange slag hjertet slår :) fant hjertelyden uke 8+9 denne gang og i uke 9 med den i magen for 4 år siden :)

Regner med det hadde blitt tatt av markedet hvis det var fare for barnet. Går nok helt greit, du :)
Det er en noe naiv innstilling det et mye på markedet som er skadelig for oss, og ikke minst ting som selges til babyer som det advares mot bruk av, men det selges definitivt.

Det være sagt. Doppler er trolig ikke farlig. Men begrens bruken

De to største problemene er
Tidlig gravide som ikke finner hjertelyd, blir bekymret.
Senere i svangerskapet, kjenner lite liv, finner hjertelyd, går ikke til legen. Burde det ettersom hjertelyden var der, men svakere enn den burde, det har ikke vi kunnskap til å vurdere. I verste fall kan det gå veldig galt. Det første problemet lager bare unødvendige bekymringer og legetimer. Det siste er rett skummelt

Det er en noe naiv innstilling det et mye på markedet som er skadelig for oss, og ikke minst ting som selges til babyer som det advares mot bruk av, men det selges definitivt.

Det være sagt. Doppler er trolig ikke farlig. Men begrens bruken

De to største problemene er
Tidlig gravide som ikke finner hjertelyd, blir bekymret.
Senere i svangerskapet, kjenner lite liv, finner hjertelyd, går ikke til legen. Burde det ettersom hjertelyden var der, men svakere enn den burde, det har ikke vi kunnskap til å vurdere. I verste fall kan det gå veldig galt. Det første problemet lager bare unødvendige bekymringer og legetimer. Det siste er rett skummelt

Ja, er veldig usikker, det står jo både og på nett, men nå får jeg jo oppfølging en gang i mnd, så er ikke sikker på om jeg vil investere. Mange sier barnet blir stresset av Doppler og ul, så kanskje jeg bare skal holde meg til jordmortimene :)

Back
Topp