doppler

gulblomst

Blir kjent med forumet
hei
noen som har prøvd å høre etter hjertelyd enda? lurer på om jeg skal kjøpe en... kanskje litt tidlig enda, men når kan man høre hjertelyd?
 
Har prøvd. Hører ikke enda.
Jeg er 7+6 nå.
 
I forrige svangerskap var jeg hos jm i uke 12. Da sa hun at det egentlig ikke var så vanlig å høre hjertelyd i uke 12. Hun prøve, men fant ingenting. Så er ikke så lett å finne før litt senere.
 
Sniker fra januar. Jeg fant min nå 8+6. Fant den uke 9 sist svangerskap. Venninnen min fan den inne før etter uke 13, med samme dopler. Så er så forskjelligt. Kommer helt ann på hvordan babyen ligger. Hjertet er så ubeskrivelig lite, og må treffe helt rett på det. Så kunne det gå mange dager til jeg fant denne gjenn. Så det er ikke lett og ikke alle som finner den heller før senere. Men det viktigste er å ikke bli stresset over å ikke finne den en dag, for det er helt normalt!! :) let heeeelt nede ved skambeinet.
 
Jeg venter, for vil ikke skremme på meg brokk :p (Er bare 7 ett eller annet)
 
Jeg har hørt at man ikke skal "plage" dem med doppler når de er så små, for lydbølgene fra doppleren er så høye og kan stresse fosteret, så min jordmor frarådet det så tidlig i sv.skapet.

Dog hørte jeg det i uke 10 i første svangerskap og ikke før uke 14 i andre svangerskap :)
 
Har prøvd i dag 10 uker på vei og jeg fant den ikke. Sist fant jeg den lett i uke 12 (var da jeg fikk den i posten :p)
 
Har fått time hos jm når jeg er 9+2, men hun var veldig på å forsikre at jeg forstod det ikke nødvendigvis var noe å høre da :)
 
Jeg leste idag i boka "Småen i magen" av Gro Nylander at man antageligvis bør begrense bruken av doppler tidlig i svangerskapet fordi det er mye sterkere enn vanlig ultralyd og sender stråler kontinuerlig. Side 90, under "ferdig med første kontroll". Vet ikke hvor mye det har å si, og gjør kanskje ikke noe å bruke i ny og ne, men man skal kanskje være litt forsiktig å lete for lenge og for ofte? Ikke noe kritikk fra meg altså, har full forståelse for at man vil høre hjertelyden. Jeg tenkte bare å dele dette da det var nytt for meg!
 
Back
Topp