Doppler?

Jeg har. Låner svigersøster sin. Kjempe kjekt å ha. Fant hjertelyden på knøtten uke 9+5 sist, laangt nede under trusenanten. Problemet er at de er så små, så ligger de med ryggen til, så finner man ikke hjertelyden. Så er ikke alltid så lett å finne :p
 
Så dere ville anbefalt å skaffe seg det? Jeg kommer nok sikkert ikke til å få se/høre noe liv før uke 14 hvis jeg bestiller privat ul og vil gjerne høre hjertelyd før det :p
 
Så dere ville anbefalt å skaffe seg det? Jeg kommer nok sikkert ikke til å få se/høre noe liv før uke 14 hvis jeg bestiller privat ul og vil gjerne høre hjertelyd før det :p
Er kjekt å ha ja, fantastisk å høre det dunker og slår :)

Venninnen min fant ikke hjertelyden før uke 14/15, så er veldig forskjellig når en finne den. Men du må ikke bli redd om du ikke finner den, stress er jo ikke bra. da må du bare ta ein pause og prøve i gjenn, eller vente noen dager. Jm ville ikke lytte før uke 15, slik at mor ikke skulle bli engstelig.
 
Er kjekt å ha ja, fantastisk å høre det dunker og slår :)

Venninnen min fant ikke hjertelyden før uke 14/15, så er veldig forskjellig når en finne den. Men du må ikke bli redd om du ikke finner den, stress er jo ikke bra. da må du bare ta ein pause og prøve i gjenn, eller vente noen dager. Jm ville ikke lytte før uke 15, slik at mor ikke skulle bli engstelig.
Nei det har jeg hørt :) men jeg tenker nå at jeg ikke kommer til å stresse med det, men vet ikke om jeg er like rolig om jeg er blitt vant til å høre hjertelyden ofte og plutselig en dag ikke hører den :p
 
Nei det har jeg hørt :) men jeg tenker nå at jeg ikke kommer til å stresse med det, men vet ikke om jeg er like rolig om jeg er blitt vant til å høre hjertelyden ofte og plutselig en dag ikke hører den :p
Jeg var også rolig, og fant ut at det hjalp å ta en pause og prøve på nyt, så fant jeg den. Men som sagt, let langt langt nede!! :D
 
Jeg har ikke hatt det før, og har ikke egentlig planer om å skaffe det, nei.

Det var to grunner til at det ble advart mot dette i mitt forrige svangerskap:
*Man vet ikke hvilken effekt det kan ha på barnet
og ikke minst
*faks trygghet.

Leger og jordmødre erfarer at kvinner oppelver mindre liv, lytter med dopler, finner hjertelyd, har ikke den utdannelsen og erfaringen som skal til for å oppdage at noe ikke er som det skal, og oppsøker ikke legen, for "hørte jo hjertelyden". Kvinner som ikke har dopper oppsøker helsepersonell dersom de reagerer på lite liv, det SKAL VI etter en viss uke.
 
Jeg har ikke hatt det før, og har ikke egentlig planer om å skaffe det, nei.

Det var to grunner til at det ble advart mot dette i mitt forrige svangerskap:
*Man vet ikke hvilken effekt det kan ha på barnet
og ikke minst
*faks trygghet.

Leger og jordmødre erfarer at kvinner oppelver mindre liv, lytter med dopler, finner hjertelyd, har ikke den utdannelsen og erfaringen som skal til for å oppdage at noe ikke er som det skal, og oppsøker ikke legen, for "hørte jo hjertelyden". Kvinner som ikke har dopper oppsøker helsepersonell dersom de reagerer på lite liv, det SKAL VI etter en viss uke.
Ja det er akkurat det jeg har tenkt på, men tror at hvis jeg er bevisst på det og ikke bruker den for ofte så går det nok bra :)
 
Har doppler ette forrige svangerskap, brukte an vel 5-6 gonga, men va nok til at eg blei beroliga ;)
 
Hvis jeg hadde kjøpt dropper hadde jeg nok sittet med den hver dag! Haha! Er jo så spennende! Men kanskje derfor jeg ikke bør kjøpe en...
 
Jeg har ikke hatt det før, og har ikke egentlig planer om å skaffe det, nei.

Det var to grunner til at det ble advart mot dette i mitt forrige svangerskap:
*Man vet ikke hvilken effekt det kan ha på barnet
og ikke minst
*faks trygghet.

Leger og jordmødre erfarer at kvinner oppelver mindre liv, lytter med dopler, finner hjertelyd, har ikke den utdannelsen og erfaringen som skal til for å oppdage at noe ikke er som det skal, og oppsøker ikke legen, for "hørte jo hjertelyden". Kvinner som ikke har dopper oppsøker helsepersonell dersom de reagerer på lite liv, det SKAL VI etter en viss uke.
Signerer deg jeg Sara :) enig med du! ;)
 
Jeg har :) Men kommer ikke til å bruke den. Ser for meg at det hadde blitt KRISE og rallykjøring til akutten om jeg ikke hadde funnet hjertelyden en dag :)
 
Back
Topp