Doppler

Bkno7413472

Første møte med forumet
Hei! Er 12+4 uker på vei og fikk en doppler hos en venninne i dag. Ivrig som jeg var ønsket jeg å prøve, den var gul og sto caremaxx på den. Ikke har jeg brukt noe sånt før, så har ingen aning hvor jeg skal lete etter hjertelyd. Fant først min egen, men har hørt at det ikke er alltid man kan høre osv. Men ønsker å lure på jeg kanskje har gjort noe feil. Aner ikke hvor den skal plasseres engang når man er så tidlig ute. Noen som vet? Og noen som har erfaringer med dopplere?

Det kan være for tidlig, men er først i uke 12 at livmoren kommer opp av bekkenet, så bør vel søke i område rett over skambeinet.

Fant selv en god stund før uke 12. Let langt nede. Under trusekanten.

Ja, tidlig i svangerskapet fant jeg den laaangt nede ;) Ikke glem at baby er veldig liten og kan gjemme seg, det må derfor ikke være noe galt om du ikke finner hjertelyden.. Men veldig stas når man gjør det da :)

Flyttet denne over på generelt, siden den ble postet med brukernavn :)

Også må du huske gel, akkurat som på ultralyd. Helt nede med trusekanten. Fant den i midten når jeg trykte den inn litt mot venstre. Men det er sikkert forskjellig fra person til person. :-)

Fant den og i uke 12 med begge. :-)

har ikke prøvd sånn selv, men vet at det kan være vanskelig å finne så tidlig. selv lege kan ha problemer med å finne såpass tidlig, særlig hvis de ikke har sånn veldig mye erfaring.

Helt ned mot kjønnshårene dine, i mangel på en bedre forklaring :p Så tidlig i svangerskapet er livmoren langt langt nede. Beveg den sakte fra side til side og "pek" i forskjellige vinkler inn i magen...hvis det gir noen mening :)

Takk for tips! Skal på svangerskapskontroll i morgen, så om jeg spør JM sier hun sikkert det samme tenker jeg :-) venter en uke til med å finne hjertelyd

Jeg fant første gang når jeg prøvde på morgenen før jeg tisset. Fikk tips om at det var lettere når man måtte skikkelig tisse:-P funka på meg iallfall

Back
Topp