Doppler

mammatil_to

Andre møte med forumet
Heihei jenter

Jeg er litt nysfjerrig på om det er liv i den lille i magen, og har derfor lys til å kjøpe meg en doppler. Jeg er i uke 16 (wuhuuu) og har slitt med blødninger hele veien. Sist jeg fikk bekreftet liv i den lille var i uke 13 og nå ønsker jeg å vite om det er liv igjen før jeg begynner å fortelle folk om det :)
Er det noen som har en doppler de ønsker å anbefale? Jeg ønsker helst en billig en (under 200,- på ebay feks så jeg slipper toll) men om de ikke fungerer så kan det like gjerne være en som koster litt mer, slik at jeg kan finne hjertet.
Om noen nylig har kjøpe og har link til siden eller noe slikt så hadde det vært flott :)

Jeg finner lett hjerte med angelsound :) det er en ganske billig duppeditt som du finner på ebay:)

men husk, selv om du ikke finner hjerteslagene med doppler, så betyr ikke det at det ikke er liv i magen! en må være ganske tålmodig og lete lenge første gangene.

Har så lyst på det selv, men har hørt at det ikke er no særlig.....

Camillemi skrev:
Jeg finner lett hjerte med angelsound :) det er en ganske billig duppeditt som du finner på ebay:)

men husk, selv om du ikke finner hjerteslagene med doppler, så betyr ikke det at det ikke er liv i magen! en må være ganske tålmodig og lete lenge første gangene.

Den har jeg også, brukte den sist og har brukt den fra uke 10 denne gangen. 

Jeg har også anglesound. Er veldig fornøyd med den, er andre gangen jeg bruker den, og den har blitt brukt av envenninne og ei svigerinne av meg. Så den har vært vel verdt de 200 kr jeg fafor den. Denne gangen fant jeg hjertelyden akkurat 12+0. Sist prøvde jeg ikke før i uke 14, men fant den med en gang.

Syns det høres litt "skummelt " ut ! Velger heller den gammle metoden, å vente te jordmordtime på å høre! Kan skape mye angst og frustasjon vist man ikke finne hjeretlyd, men det e no bare min mening da ;) 

Jeg har fått låne en angel sound av ei venninne og synes denne er helt topp.
Ikke hatt noe problem med å finne hjertelyden
God å ha i hus hvis man blir usikker en dag.

Kjøpte meg doppler med nr 2 men kastet den og kommer ikke til å kjøpe igjen. Jeg ble kjempe stressa når jeg ikke fant hjertelyden og jeg prøvde og prøvde. Det stresser fosteret å holde på med dette og jeg syns det gir en falsk trygghet. Hva med den dagen dere ikke hører/finner hjertelyden om dere har gjort det i flere dager, blir dere ikke stresset?

Jeg har kjøpt min Angelsounds på deres hjemmeside http://www.angelsounds.no.
Ville ikke tatt sjansen på å kjøpe et ultralyd apparat på Ebay, vet det finnes piratkopier som ikke er lovlige i Norge. Da spanderer jeg heller en hundrelapp ekstra for å få ekte vare!

Jeg har aldri brukt det, men var veldig på tanken om å kjøpe det. Nå er jeg glad jeg droppet det, for nå er det jo liv å kjenne hver dag.
Første gang jeg kjente boblelignende spark var i uke 17/18, så var det ul i uke 19, og fra uke 20 har hun sparket så magen dirrer. Veldig moro, for jeg er førstegangs og visste ikke når jeg kom til å kjenne noe, eller hvordan det kom til å kjennes. Men jeg skjønte fort hva det var likevel. Nå gir hun daglig lyd fra seg og det er veldig deilig :0)

Jeg har en babywatcher, som jeg brukte frem til jeg kjente liv. Hørte hjertelyden tydelig fra uke 12. Brukte den ca 1-2 ganger i uken. Den har vært veldig betryggende i en periode jeg var veldig nervøs, men man kan fort bli veldig avhengig av den, noe jeg ble. :/  

Brukte angelsound, og fant hjertelyd fra uke 8. Grei å bruke når en enda ikke har kjent liv. Men ville rådet deg til å ikke bruke denne ofte, eller lenge omgangen.  Og slutte helt når du begynner å kjenne liv. Det er visst omdiskutert en del om doppler, så en bør ikke bruke dette for hyppigt 

Back
Topp