Doppler

MomToTwins

Blir kjent med forumet
Hei Jenter og evt gutter :)

Er det noen av dere som har dopplere som dere kan høre på fosterets hjertelyd?? Noen som har opplevd og ikke finne hjertelyden så sent i graviditeten som vi er nå??

Del gjerne posetive og negative sider :)

jeg har bare negativt å si om om doppler for man blir unødvendig skremt om man ikke finner hjertelyten, og ja selv om man er laangt på vei kan den være vanskelig å finne. jeg anbefaler deg å heller kose deg med sparkene så heller glede deg til å høre hjerte lyden på kontrollene ;) 

er visst også frarådet å bruke det for det kan være uheldig for babyen ved mye bruk (var en artikkel om det for en stund siden mener jeg å huske?!) 

Jeg har brukt doppler frem til jeg kjente bevegelse, men ikke på en god stund nå.
Men hvis du kjenner bevegelse så kan du sikkert føle deg trygg. Kanskje babyen ligger sånn til at det er vanskelig å treffe på...
Er du jo bekymret så kan du jo ringe til jm å få henne til å finne den:)

jeg begynte å bruke doppler i uke 14 jeg hehe....og hørte ofte hjertelyden:)

Jeg tror de ikke har funnet noe at det er farlig, tenk deg når jordmor eller gyn driver å har det ul apparaten på magen din i kansje 20-60 minutter...

Jeg brukte det bare litt for å høre lyden, så kansje max 5 minutter.

Eneste er at barnet kan bli litt stresset og det at det er mange som får panikk når de plutselig ikke hører hjertet.

Jeg har brukt den kansje 2-3 ganger siden uke 19, men nå er hjertet mye strekere og man hører en annen lyd, men nå sparker han mye å da;)

LadyOnHeels skrev:
jeg har bare negativt å si om om doppler for man blir unødvendig skremt om man ikke finner hjertelyten, og ja selv om man er laangt på vei kan den være vanskelig å finne. jeg anbefaler deg å heller kose deg med sparkene så heller glede deg til å høre hjerte lyden på kontrollene ;) 

er visst også frarådet å bruke det for det kan være uheldig for babyen ved mye bruk (var en artikkel om det for en stund siden mener jeg å huske?!) 

Uff er akkuratt dette jeg er bekymret for selv, tror nok jeg dropper det da hehehe

Jeg kjøpte Angelsound(doppler) og brukte den et par ganger. Så spurte jeg overlegen på sykehuset om det var greit. Fikk beskjed om at slike dopplere man får kjøpt ute på markedet ikke er godkjent grunnet at de sender ut altfor høye lydbølger. Og han anbefalte derfor å ikke bruke den mer. Etter det har den lagt fint i skuffen.. Litt kjedelig, men nå er vi jo kommet så langt at man heller kan kjenne etter liv ;) Om man er usikker på at alt er bra er det bare å ta kontakt med lege/jm ;)

Ja, slo fra meg den tanken. Like fort så jeg fikk den :-P hehe

Back
Topp