Doppler tråden

Mine3+2

Forumet er livet
jentene i juni13
It's gonna be May 2019
Snøkrystallene2021❄️
Har du en doppler? Har du prøvd å finne hjertelyden? Hvor langt var du på vei når du fant den?
 
Jeg har en doppler fra forrige svangerskap liggende, men har ikke turt å prøve den ennå. Tror jeg skal vente til jeg er litt lengre på vei.

Sist fant jeg hjertelyd selv først i uke 12...
 
Jeg har en, tror jeg fant sist sånn rundt 14 uker med morkake fremme. Fant den her om dagen da jeg var 8+2 :) og ja er sikker, fant den igjen på morgenen i dag :) ❤ er 15mnd siden sist fødsel.
 
Har doppler etter forgje svangerskap, men kommer nok ikke til å prøve å finne hjertelyd før om noen måneder [emoji4]
 
Jeg har såvidt tenkt på det, men så leste jeg her inne at det kan være stressende for barnet. Så da utgår det for min del.
 
Jeg har såvidt tenkt på det, men så leste jeg her inne at det kan være stressende for barnet. Så da utgår det for min del.
Det er vel ikke like mye stressende som direkte farlig for hjertet dersom strålingen står på hjertet for lenge. Har ikke forskning tilgjengelig, men gyn. fortalte meg dette forrige svangerskap, og han ville ikke bruke ul.app alik at vi kunne høre hjertelyden fordi dette ble en stor belastning på hjertet. Han sa at nyere forskning støttet dette og mange har derfor gitt seg med å måle hjertefrekvens mer enn nødvendig. Iallefall når de er så små som nå. Skal man bruke doppler bør man ikke bruke lenge om gangen iallefall. Jeg har ikke og skal heller ikke ha.
Selv om det er fryktelig fristende......
 
Det er vel ikke like mye stressende som direkte farlig for hjertet dersom strålingen står på hjertet for lenge. Har ikke forskning tilgjengelig, men gyn. fortalte meg dette forrige svangerskap, og han ville ikke bruke ul.app alik at vi kunne høre hjertelyden fordi dette ble en stor belastning på hjertet. Han sa at nyere forskning støttet dette og mange har derfor gitt seg med å måle hjertefrekvens mer enn nødvendig. Iallefall når de er så små som nå. Skal man bruke doppler bør man ikke bruke lenge om gangen iallefall. Jeg har ikke og skal heller ikke ha.
Selv om det er fryktelig fristende......
Når jeg var på tul på mandag ville hun ikke bruke dopler, og at man så hjertet fint på skjermen. Så ja, det er tydeligvis mer og mer vanlig å droppe det. Og når gyn ikke vil bruke det, da vil hvertfall ikke jeg bruke det. Men selvfølgelig må alle føle på hva som er riktig for dem :happy:
 
Når jeg var på tul på mandag ville hun ikke bruke dopler, og at man så hjertet fint på skjermen. Så ja, det er tydeligvis mer og mer vanlig å droppe det. Og når gyn ikke vil bruke det, da vil hvertfall ikke jeg bruke det. Men selvfølgelig må alle føle på hva som er riktig for dem :happy:
nei ikke sant. jeg velger å stole på fagfolk på det området der, men klart, mange har brukt doppler mange ganger uten at det er påvist skade, så de som kan å bruke det må jo selvsagt bare gjøre det. Jeg kan ikke og vil ikke ta risikoen.
 
nei ikke sant. jeg velger å stole på fagfolk på det området der, men klart, mange har brukt doppler mange ganger uten at det er påvist skade, så de som kan å bruke det må jo selvsagt bare gjøre det. Jeg kan ikke og vil ikke ta risikoen.
Selvfølgelig KAN det gå bra med alt selv om ting er en risiko, men med en gang fagfolk mener noe om min forhåpentligvis fremtidige baby, så tar jeg ingen sjanser.
 
Selvfølgelig KAN det gå bra med alt selv om ting er en risiko, men med en gang fagfolk mener noe om min forhåpentligvis fremtidige baby, så tar jeg ingen sjanser.
nei ikke sant. jeg velger å stole på fagfolk på det området der, men klart, mange har brukt doppler mange ganger uten at det er påvist skade, så de som kan å bruke det må jo selvsagt bare gjøre det. Jeg kan ikke og vil ikke ta risikoen.
Enig, tenker at det får fagfolk ta seg av. Det er noe vi skal overlate til de som har peiling! Idag har vi så kontrollbehov..
Jeg tør ikke... hadde blitt overnervøs om jeg ikke fant den en dag,
 
Enig, tenker at det får fagfolk ta seg av. Det er noe vi skal overlate til de som har peiling! Idag har vi så kontrollbehov..
Jeg tør ikke... hadde blitt overnervøs om jeg ikke fant den en dag,
Ikke sant. Jeg skjønner jo at folk som har mistet før trenger en bekreftelse, eller at man ikke vet at det kan være skadelig gjør det, men nå som jeg har fått vite det jeg vet, så får jeg heller bare håpe på det beste (og frykte det verste) frem til tul. Jeg vet ikke hva som er best for andre, men det er det valget jeg tar for meg og mitt lille knøtt. :Heartred Ikke noe ønske om å bli mammapoliti, så dømmer ikke andre for hva de gjør, så regner jeg med å få samme respekt tilbake for mine valg :happy:
 
Sniker fra april :)
Fant hjertelyden veldig tidlig,ca 10 uker.
Pga sykt mye bekymring pga tidligere spontanaborter har jeg kjøpt en og kunne aldri vært foruten. Bruker den nok oftere enn anbefalt men til gjengjeld bare frem til jeg finner lyden og det tar (etter mye øving) ikke mange sekundene. Passer også på å stoppe opp om nødvendig å prøve igjen senere om jeg ikke finner den og føler det tar for lang tid.
Et lite tips: løft opp bekkenet så langt opp du klarer (hadde to puter under rompa i starten) slik at tyngdekraften hjelper litt til og søk helt nede med skambenet :) husk også på at fosteret er biiiiiiittelite og bare en liten forskyvning på doppleren kan være nok til å fange opp lyden. Se på YouTube videoer om du er usikker :)
 
Har doppler fra sist graviditet å fant da hjertelyden i uke 10, får se når jeg blir å prøve den denne gangen, men stresser ikke med det ;)
 
Jeg lånte en sist gang, og syns det var gøy å bruke den litt. Men ser foreløpig ikke behovet for å skaffe en nå.
 
Back
Topp