Doppler til privat bruk

Seeki

Glad i forumet
Eg har ein babywatcher, og må innrømme at eg brukte denne ved begge mine to tidligare svangerskap. Eg gledar meg til å få bruke denne igjen! Fant hjertet med sistemann allereide i veke 8! :-) 
Veit det har vore ymse reaksjonar på at gravide brukar slike apparat. For min del var det svært betryggande å ha ein slik, når angsten og uroa kom over ein. Dei som har mista før, veit dessverre korleis den følelsen er. Er jo ikkje slik at eg har brukt den i tide og utide. Men ein gong i veka har eg brukt den, fram til eg kjende liv. Då trengte eg ikkje å bruke den så ofte :-)

Så er det nokon fleire her inne som har det? Har tenkt å bruke det? Eller brukt dette før i tidligare svangerskap?

Brukte den i forrige svangerskap og skal bruke den igjen. For min del var det meget betryggende. Var rene nervevraket, så det var enten å kjøpe en slik eller springe ned legekontoret:) Men igjen, kan forstå at det ikke er for alle:)

Eg har akkuratt bestillt meg på nettet no.. så jeg venter på den. i mitt forje svangerskap måtte eg flere ganger inn på legevakten for å sjekke om de fant hjertelyden, pga lite bevegelse. noen ganger var det ingen bevegelse hele dagen.. dette var langt uti svangerskapet. og da tenkte eg flere ganger at eg sku hatt meg en sånn.. så lenge før eg blei gravid no andre gang bestemte eg meg for at eg skulle bestille en sånn så fort eg blei gravid.

Dette hørted spennende ut! Hvor får man tak i sånn? :-)

eg har akkuratt bestillt på ebay.no... min koster 400 ink. frakt.

Hadde med første, og kommer tel å bruke den no og. Har allerede prøvd, men fant ikje nåkka (regna me at det va førr tidlig og da)
Så satse på å få brukt den snart igjen med hell og høre hjerte slå <3

Smørblomst1 skrev:
Eg har akkuratt bestillt meg på nettet no.. så jeg venter på den. i mitt forje svangerskap måtte eg flere ganger inn på legevakten for å sjekke om de fant hjertelyden, pga lite bevegelse. noen ganger var det ingen bevegelse hele dagen.. dette var langt uti svangerskapet. og da tenkte eg flere ganger at eg sku hatt meg en sånn.. så lenge før eg blei gravid no andre gang bestemte eg meg for at eg skulle bestille en sånn så fort eg blei gravid.

Kva for sort har du kjøpt deg? :-)

maja88 skrev:
Hadde med første, og kommer tel å bruke den no og. Har allerede prøvd, men fant ikje nåkka (regna me at det va førr tidlig og da)
Så satse på å få brukt den snart igjen med hell og høre hjerte slå <3

Ja, det er ikkje akkurat store hjertet på denne tida :-) Men det er fleire som har funne hjertelyden allereide i veke 8, inkludert meg sjølv. Det man skal tenke på er at man ikkje må bli redd om man ikkje finne hjertelyden så tidlig i svangerskapet. Sjølvom man fant det tidlig ved andre svangerskap. Det kjem jo heilt an på korleis babyen ligge m.m. inne i livmora :-)

Så lenge en klarr å roe seg selv om en ikke alltid finner hjertelyden, så ser jeg ikke noe galt i at en har doppler hjemme. Jeg selv har det ikke.

Smørblomst1 skrev:

Kva for sort har du kjøpt deg? :-)

eg har kjøpt ein so heite Risingmed men har aldri hørt om den :) så veit jo ikkje om den funke endo. Men ut i fra bildena ser den grei ut er også diagram som viser hvordan hjerterytmen går. http://viewitem.eim.ebay.no/New-arrival-Portable-Fetal-Doppler-monitor-2MHz-with-Colour-LCD-Display-/270998088875/item?transId=974549546017 ( se på bildene som er vist nederst på siden)

Oj, spennande :-) Eg har Mas sin babywatcher. Har høyrt om Angelsound også.

Ja, har hørt om litt forskjellige folk bruker. så blir spennende å se om denne funker :) Men noe anna jeg lurer på er hvor man kjøper gelen? Vet du det?

Jeg har doppler og brukte den litt i forrige svangerskap :) kommer nok til å bruke den igjen :)

Ja, det går fint an å bruke anna gel/krem. Eg trur at man kan få kjøpt slik "doppler-gel" på apoteket? Innbiller meg at eg har sett slikt der :-)

Back
Topp