Doppler til hjemmebruk

Femkløveren

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Har akkurat testet doppler hjemme. Er ca 12 uker på vei, og dette er barn nr 5. Har aldri prøvd hjemme i tidligere sv.skap. Ikke tenkt at det var nødvendig.

Flere som har testet/tester å finne hjertelyd hjemme?

For min del skaper det ikke bekymring, og jeg er ganske så trygg rundt det. Er fullstendig klar over at man ikke alltid vil klare finne hjertelyden, og blir ikke unødig bekymret.

Vil dog ikke anbefale å gjøre dette om man er førstegangs eller dersom man blir fort bekymret. :Heartred

Er bare ute etter å høre andres erfaringer, og om noen har prøvd dette selv. :happy:

Sniker. Sist graviditet så fant jeg hjertelyd hjemme 9+noe. Det var det tidligste jeg noen gang har funnet den.

Med nr 1 fant jeg hjertelyden 11+noe. Med nr 2 fant jeg 9+2, og nå med nr 3 (7 år siden forrige graviditet) fant jeg 10+4.

Jeg fikk min igår, brukte med nr 2 også, sjeldent men godt å ha de gangene en ble bekymret, er dog 15 uker i dag, hadde nok funnet den før også men har ikke prøvd tidligere dette svangerskapet :) viktig å ikke bli stresset over å se at hjertelyden svinger, det er normalt et sunnhetstegn ifølge jordmor, her kan den svinge mellom 130 og 160 i løpet av de 1-2 minuttene jeg hører ❤️

Har brukt min ca en gang i uken (bare noen sekunder) fra 9+0, hjelper meg veldig å stresse ned mtp om det går bra :love7

Det kan dere si, hun er ikke ultralydlege akkurat. Men jeg ble redd :o Så gidder ikke det der mer haha

Det kan dere si, hun er ikke ultralydlege akkurat. Men jeg ble redd :o Så gidder ikke det der mer haha
Må lete ganske langt nede i bekkenet, så høyst sannsynlig fant hun ikke hjertelyden fodi hu lette på feil plass.
Jeg pleier å ligge på rygg i 10 min før jeg måler, så jeg kan kjenne livmoren og vet hvor jeg skal plassere doppleren :)

Dere som har doppler, hvilket merke har dere kjøpt?
Jeg kjøpte denne:

Jeg kjøpte den brukt vel og merke, men den var nærmest ubrukt av selger; fungerer supert! ☺️ lang ledning, stor skjerm, god klar lyd som kan stilles i volum, oppfyller alle mine ønsker :)

Vi har doppler og har brukt det noen ganger nå bruker det litt for betryggelse, men mest mtp tilknytning og for at far skal få være med fra tidlig fase så han ikke må vente helt til det er mulig å kjenne spark. Er barn nr 3 da, så var veldig obs på at det er vanlig å ikke finne hjertelyden selv

Jeg kjøpte denne:

Jeg kjøpte den brukt vel og merke, men den var nærmest ubrukt av selger; fungerer supert! ☺️ lang ledning, stor skjerm, god klar lyd som kan stilles i volum, oppfyller alle mine ønsker :)
Jeg har lik (også kjøpt brukt :) ).

Back
Topp