Doppler eller ikke doppler?

Mamusia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har nettopp bestilt meg en doppler men lurer på om jeg angrer nå. Har lest at det ikke er anbefalt og at det forstyrrer babyen. Også blir man stresset når man ikke finner hjertelyden... Jeg har aldri hatt bruk for doppler før ( venter nr 4 ) men siden jeg hadde en MA sist tenkte jeg at det hadde vært kjekt å ha...
Flere som har/skal ha doppler??

Jeg har doppler fra forrige svangerskap. Har tenkt å prøve den når jeg bikker 10 uker. Tror jeg fant hjerteslag i uke 11-12 sist.

Hadde sist og fant ikke hjerteslag før uke 14-15, ble stressa av hele greia. Så denne gangen skal jeg ikke bruke doppler.. Tror jeg kasta den også :-) hehe

Sendt fra appen :-)

jeg har. Hadde ikke Doppler sist :)
Fant hjertelyd allerde i uke 7+3 :)

Men nå blir ikke jeg stresset om jeg ikke finner heller da :p

Jeg har men har naturligvis ikke prøvd den enda, er 7+0 i dag :-)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Har fra sist svangerskap, bør absolutt brukes med måte. Sist kjøpte jeg den i uke 11 og fant hjertelyden da, brukte den noen få ganger (maks en gang i uken) til jeg kjente liv daglig. Har ikke prøvd ennå dette svangerskapet.

Jeg kjøpte det sist gang. Var hos spesialist i Oslo. Han ba meg kaste den. Går du med gutt i magen kan du ødelegge for hans produksjon i voksen alder. Er ikke villig til å gjøre noe slik bare for å berolige meg selv.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg kjøpte det sist gang. Var hos spesialist i Oslo. Han ba meg kaste den. Går du med gutt i magen kan du ødelegge for hans produksjon i voksen alder. Er ikke villig til å gjøre noe slik bare for å berolige meg selv.

Å nei å nei!!! Huff!! Skulle ikke ha bestilt den...

Hvordan går det med deg og minstegutten, veslemøy??

Hvordan går det med deg og minstegutten, veslemøy??
Han mangle en bit av fingeren men er i samme gode formen igjen. Verdens beste gutt ;)
Tror jeg begynne å bli bedre. Hatt noen gode dager nå. Gått lenge med infeksjon eg ikke viste om men går på penselin :-D

• Liker
Reactions: cs7
Jeg har kjøpt og fant hjertelyden for første gang i går! :D

Det er ikke skadelig å bruke doppler.. vet ikke hvor folk har det fra. Men alt må brukes med måte!

1 gang innimellom er ikke skadelig og man stresser ikke hvis man er forberedt på at man kanskje ikke finner den alltid ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Har en liggende i skapet jeg aldri har brukt. Kjøpt sist når jeg mistet, så da rakk jeg ikke teste. Er jo 9+3 i dag, så har litt lyst til å prøve snart... :)

Min kom i posten idag, det gikk kjempefort... Er 9+2 så venter nok led å prøve men det klør i fingrene... ;-)

Er ikke av de som sier d kan være farlig. Her er rådet je har fått av min jordmor; Vil fraråder deg å bruke. Det er en grunn til at lege eller jordmor bør lytte på barnet. D er lett at man hører sin egen puls isteden. Det er først fra svangerskapets uke 24 man virkelig kan høre pulsen godt.

Back
Topp