Dopler?

mamino_

Forelsket i forumet
Noen her som eier dopler? Jeg tørr ikke å kjøpe. Er redd den gir meg angst hvis jeg ikke finker hjerteslagene :oops:
 
Neii, tør ikke kjøpe av samme grunn jeg heller! Men er en del av meg som har veeldig lyst haha
 
Jeg har kjøpt å venter på den i posten, men vet ikke om jeg tørr å bruke den pga samme grunn som dere.. angsten vil blir større visst jeg ikke får til å finne hjerteslag… har lest at fra uke 15 så skal det være lettere å finne hjerteslagene heldigvis :Heartred
 
Jeg hadde første svangerskap. Begynte ikke å bruke den før etter uke 18 - fungerte helt supert det. Kunne være noe vanskelig av og til avhengig av hvordan baby låg. Kommer ikke til å bruke denne gangen.
 
Jeg har ikke dopler selv. Men jordmoren prøvde å finne hjertelyd i går på jordmortimen, men fant ikke hjertelyden i uke 13. Hun informerte om det først da. Men det gjør at jeg velger å ikke gå til innkjøp av det :Heartpink
 
Dopler er ikke anbefalt om man ikke kan det/er helsepersonell. Kan gi veldig mye unødvendig angst.
 
Jeg har jobba som helsepersonell, og bruker det ikke. Mest fordi det gir unødvendig bekymring om man ikke klarer finne puls/hjerteslag, men også fordi man i ytterste fall kan finne egen puls eller lignende og nedskalere eventuelle problemer.

Synes det holder mer enn nok å få lytte hos jordmor på sjekkene, og kjenne etter bevegelser utenom dette.
 
Jeg har vært inne og sett etter, nesten lagt i handlekurven flere ganger. Har vært veldig redd for at det ikke er liv. Samtidig har jeg tenkt at såpass tidlig som dette ( uke 13) så er det jo vanskelig å finne den også, så det hadde bare gjort meg enda mer redd. Har måttet minne meg selv på at jeg kom meg gjennom svangerskapet med sønnen min uten doppler, så da kan jeg klare det nå også.
 
Jeg har en hjemme, som jeg kjøpte sist svangerskap. Ble kjøpt i 2020, da samboer ikke fikk delta på mange av kontrollene jeg var på:confused: Et godt råd er å ALDRI bruke det fordi man er bekymret. Er man bekymret skal man ta kontakt med helsepersonell. Selv om man finner hjertelyd, betyr det jo ikke at alt nødvendigvis er normalt. Så om man har det i tankene når man kjøper, syns jeg det var koselig at samboer også fikk høre forrige svangerskap:happy:
 
Okei, jeg er seriøst bare en millimeter fra å kjøpe en brukt… Har ikke kjent så mye som en antydning til bevegelse i dag, etter mange dager hvor jeg har trodd jeg kjente noe… 15+3 i dag, blir sprø!
 
Okei, jeg er seriøst bare en millimeter fra å kjøpe en brukt… Har ikke kjent så mye som en antydning til bevegelse i dag, etter mange dager hvor jeg har trodd jeg kjente noe… 15+3 i dag, blir sprø!
Hvis det er rett under navelen, da er det det ❤️ jeg begynte å kjenne i uke 16+1 ❤️ du kommer til å kjenne det mer og mer ❤️
 
Noen her som eier dopler? Jeg tørr ikke å kjøpe. Er redd den gir meg angst hvis jeg ikke finker hjerteslagene :oops:
Sniker fra september, jeg gikk mange runder med meg selv før jeg valgte og kjøpe - kjøpte brukt , men ikke før jeg kom i slutten av uke 19, fant hjertelyd 2 ganger, har ikke brukt den siden, begynner stadig mer og mer å kjenne bevegelse - tenker ikke bruke den så ofte fordi da er spenningen med timene hos jordmor og gyn borte :love7

Men jeg var veldig bekymret, er fortsatt bekymret selv om jeg er halvveis i svangerskapet- fordi det er 1 spira etter å ha mistet 3 stykker i prøve perioden.

Men jeg nøyer meg med å se på ul bilder på tlf, snakke med mannen min, eller mamma og svigemor, eller venninner som har vært gravide for og roe nervene og bekymringene mine og det funker for meg :Heartred
 
Back
Topp