Dopler og hjertelyd

lillemeg2

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Ser fler har snakket om dopler for å finne hjertelyd hjemme. Så tenkte bare fortelle en liten historie.

Da jeg var 12 uker på vei med jenta mi så var jeg på sv. Kontroll hos legen. I denne uken så sjekker de om de finner hjertelyd. Legen min fant ingen hjertelyd å sa at det kunne være at det ikke var liv der inne, men han henviste ingen plass for å finne ut av det (idiotlege).

Ble så redd at jeg troppet rett opp på sykehuset og forlanget ul. For å se at alt sto bra til. Jordmor på sykehuset ble sinna på legen min og fortalte meg at det slettes ikke var uvanlig og ikke finne hjertelyden i uke 12, for det var enda tidlig. Ul ble gjort, og selvfølgelig så vi en frisk og fin baby.

Tenkte bare nevne dette sånn at ingen blir redde om dem ikke finner hjertelyd hjemme :) ta det med ro å nyt graviditeten, og forsvinner symptomer, så trenger absolutt ikle det være noe galt :) symptomer kommer og går litt med dagsform på kroppen også, ikke bare styrt av hormoner :)

Jeg er egentlig imot doppler til hjemmebruk for jeg tror det skaper unødvendig engstelse. Og de fleste begynner å lete altfor tidlig. Min jordmor fant ikke i uke 16 på meg sist, og sa da at jeg ikke måtte bli stresset (hadde da hørt den i uke 13-14 hos bedriftsjordmor).

Back
Topp