Donorsæd??

Zophia

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Dere som vet at det er mannen som har dårlig kvalitet, hva tenker dere rundt bruk av donorsæd??

Her er det litt usikkert hva som er problemet, men ivf klinikken sa at det høyst sannsynlig er pga samboers unormale mange ikke-normale svømmere...

Vi har likevel fått en sønn, men måtte gjennom tre icsi for å få det til. Jeg fikk alvorlig ohss, med lang sykehusinnleggelse som var starten på et litt tungt svangerskap. Og nå som vi ønsker nr 2, vet jeg rett og slett ikke om jeg klarer en ny runde med så stor sjanse for ny ohss.... Er skikkelig i tenkeboksen for tiden! Hva hvis det finnes andre muligheter?
Skal jeg ta nye runde med hormon-helvete med samboers sæd? Eller rett og slett prøve inseminasjon med donorsæd??
Vi vil jo selvfølgelig aller helst ha et barn til med samme gener, men på hvilken bekostning?

Hva tenker dere rundt bruk av donorsæd??

Vi er inne på tanken selv. Vi er under icsi behandling nå, har hadd 2 misslykkede forsøk. Skal igang med fryseforsøk nå i mars en gang.
Hvis det ikke klaffer for oss på siste forsøket i det offentlige, så er sjangsen stor for at det blir donor hos oss. Her er det mannen sin sædkvalitet som er dårlig, årsaken er ukjent.
Mannen min synes donor er helt greit, det vil uansett bli vårt barn:-)
Jeg synes også det er greit, hvis det blir eneste mulighet. Men vil prøve to ganger til med det vi har.
Skjønner deg veldig godt mtp hormonstimuleringen, det er helt forferdelig rett og slett.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har dere tatt ny prøve av hans sæd? Selv om jeg ikke er i samme situasjon, så kan jeg tenke meg til og som nøffenaff sier, så vil det uansett bli deres barn, uansett hvem som er sæddonor. Lykke til uansett!:D

Nei, ikke tatt ny prøve foreløpig.

Ja, det blir vårt barn uansett, men likevel... Jeg sitter liksom med en følelse av at vi burde prøve med hans. Vi vet jo at det sikkert kommer til å gå igjen, men med store sjanser for at jeg blir innlagt og blir borte fra lillegutt en stund.
Det er jo godt mulig at det ikke jeg blir gravid med inseminasjon med donor altså, men da er jo neste spm om vi skal velge donor til icsi forsøket... Nei, dette er ikke lett... Det er så urettferdig at noen av oss må gjennom så mye for å få våre etterlengtede barn!!

Back
Topp