Donoregg, donorsæd...

*lykkeligst*

Forumet er livet
Hadde dere kunne donert egne egg og hadde det vært greit om typen hadde donert sin sæd? (Og her er det snakk om til fremede, ikke familie/venner).

Jeg tror ikke jeg kunne donert selv eller latt mannen gjøre det. Jeg synes det er utrolig flott av dem som gjør det, for de hjelper mange mennesker. Men selv ville jeg nok latt følelsene og tankene styre for mye, og lurt veldig på hvor barna "mine" var, hvordan de så ut, hvordan de hadde det osv...

Ja, det hadde vært helt greit. Men, han vil ikke så lenge han ikke kan være anonym. Ikke så gøy om det kommer en gjeng unger og spør etter faren sin om noen år[8D]

nei.. og spørte sambo akkurat.. og han sa nei og..

ORIGINAL: Lykkeliky

Jeg tror ikke jeg kunne donert selv eller latt mannen gjøre det. Jeg synes det er utrolig flott av dem som gjør det, for de hjelper mange mennesker. Men selv ville jeg nok latt følelsene og tankene styre for mye, og lurt veldig på hvor barna "mine" var, hvordan de så ut, hvordan de hadde det osv...

Annet: Jeg vet ikke.. På en side vil jeg/vi gjerne hjelpe andre UFB-ere siden vi er det selve og vet hvor tungt det er. Vet at folk hadde satt umåtelig pris på donasjon om de trengte det. Samtidig er det ikke bare bare å vite at man har flere barn der ute som faktisk er biologisk dine og plutselig kan stå på døren din en dag (vi har ikke anonymt donorregister i Norge) [&o]

Med tanke på at både jeg og sambo er mulige bærere av en arvelig sykdom og vil ikke at noen andre skal få den om de ikke trenger

Sign!

jeg vil gjerne donere egg når jeg skal sterlisere meg, men går ikke pga domme norge... Hadde heller ikke hatt noe imot om typen donerte sæd.... alt er jo anonymt [:)]

ORIGINAL: Pembie

Ja, det hadde vært helt greit. Men, han vil ikke så lenge han ikke kan være anonym. Ikke så gøy om det kommer en gjeng unger og spør etter faren sin om noen år[8D]

Ikke så gøy om datteren deres en dag komme hjem med en type som viser seg å være den ukjente halvbroren hennes heller da (eller motsatt hvis dere ha gutt)[:D]

Nei, ingen av oss kunne tenkt oss å donere til fremmede..

helt enig,hadde ikke klart at det skulle ha vært en mini meg eller en mini mannen min et sted der ute. men til de som gjør det er det kjempe flott

ORIGINAL: Zera

jeg vil gjerne donere egg når jeg skal sterlisere meg, men går ikke pga domme norge... Hadde heller ikke hatt noe imot om typen donerte sæd.... alt er jo anonymt [:)]

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Norge er det ikke anonymt [;)]

Nei nei. 

Annet...

Jeg ville ikke donert vekk egg. Om mannen min ønsket å donere vekk sæd hadde det vært helt og holdent opp til han. Jeg liker ikke tanken på det, men det hadde ikke blitt skilsmisse liksom.

Men begge deler burde vært lov.

Ja til begge.

Jeg har selv donert bort 6 egg.

Vår vei til å få bli foreldre ble lang og hard. 7,5 år med prøving, 4 hormonforsøk, 6 prøverør's-forsøk.
Drømmen om den absolutt største lykke var stor!

Vi tok de 3 første prøverørene på en klinikk i Danmark (grunnet det var så dyrt i Norge da).
På det 3.forsøket fikk de ut 30 egg!
Vi ble da spurt om jeg ville donere bort 6 egg.  Det ville hjelpe 2 par, som ville få 3 egg hver.
Vi fikk litt betenkningstid, men jeg sa veldig raskt ja.

Hvis jeg kunne hjelpe noen til å oppfylle den største drøm, så ville jeg gjøre det. 

Jeg måtte skrive under på at jeg ga fra meg eggene frivillig, og at jeg ikke fikk vite hvordan det gikk med dem i ettertid.

Vi fikk selv satt inn 2 embryoer, ingen nedfryst.  Jeg ble ikke gravid.
Det kom noen få tanker om "kanskej de ga bort de beste eggene", men de la jeg veldig raskt fra meg. Og jeg tenkte sjeldent på de eggene jeg ga bort.

Etter at jeg endelig selv ble mamma, så dukket det etetrhvert opp tanken på disse eggene igjen.. så rart hvis en halvpart av meg finnes der ute et sted..  så rart hvis mine barn har et halvsøsken de aldri skal få vite om.
Men jeg angrer ikke. Jeg vet jo ikke engang om det ble noe ut av de eggene.. 
Men HVIS det gjrode det..  så er jeg bare takknemmelig for at lille meg kunne hjelpe noen å få føle den lykken det er å holde sitt eget barn i armene.

nei til begge.
jeg ville heller aldri tatt imot noen av delene[;)]

Back
Topp