Donor

Bkno3987472

Første møte med forumet
Jeg er mann, og jeg er far til en liten gutt. Men denne hendelsen er skapt utifra en kvinne ønsket svangerskap uten tilknytning til faren, ergo meg. Uansett det ble svangerskap, og en vellykket fødsel, og vellykket sjarmerende gutt :-) . Problemet nå er at det har oppstått to problemer.. A) Denne kvinnen vil ha et nytt svangerskap 2015/2016, B) Hun har noen venninner som ønsker det samme, svangerskap, enten fordi ektemake ikke klarer det, eller en singel kvinne ønsker barn før hun/henne går tom for egg. Noe tips for hva jeg skal svare. Til opplysning er den første svangerskap rammet med en kontrakt, som begge parter skrev under på. Innholdet i kontrakt er utarbeidet av begge parter.

Hvis du er komfortabel med denne ordningen er det vel ingen ting som tilsier at du skulle si nei. I hvert fall ikke til hun som allerede har et barn, jeg skjønner godt at hun ønsker et helsøsken til barnet sitt.

Men hvis du ender opp med x antall barn, og etter hvert får en egen familie, er det ikke fare for at ting kan bli komplisert etter hvert? Hvis det skulle dukke opp flere barn etter hvert, som ønsker kontakt med sin biologiske far.
Jeg vet ikke om barna har rett på å vite hvem du er når de blir 18, når dette skjer i privat regi?

Tenk langsiktig! Gjør det du mener er best for deg og dine fremtidige barn!

Hva kjennes rett for deg? Følg hjertet men tenk litt fremover også? Er det rett for deg å ikke kjenne dine barn? Rett for dine barn å ikke kjenne deg? Mange adoptivbarn trenger å finne it av sitt opphav, dette kan også skje donor barn. Samtidig tror jeg denne kvinnen setter pris på muligheten å bli mor...

Hvis du er komfortabel med denne ordningen er det vel ingen ting som tilsier at du skulle si nei. I hvert fall ikke til hun som allerede har et barn, jeg skjønner godt at hun ønsker et helsøsken til barnet sitt.

Men hvis du ender opp med x antall barn, og etter hvert får en egen familie, er det ikke fare for at ting kan bli komplisert etter hvert? Hvis det skulle dukke opp flere barn etter hvert, som ønsker kontakt med sin biologiske far.
Jeg vet ikke om barna har rett på å vite hvem du er når de blir 18, når dette skjer i privat regi?
Tenker det samme. Men jeg syns ikke det høres lurt ut å gjøre flere venninner gravid...

Er det ikke regler på hvor mange donorbarn man får lov til å ha?:)

Jeg sier som de andre. Tenk framover, på hvordan det blir etterhvert når du eventuelt får din egen familie. Hvis du er komfortabel med denne ordningen, og ikke har noe imot å gjøre det, så er det jo ingenting som tilsier at du ikke kan gjøre det :)

Back
Topp