Dongeribukse i dåp/navnedag

Jeg synes det kommer helt ann på foreldrene. Fetteren til mannen min kom ikke i bryllupet vårt fordi dresskoden var mørk dress og han er ikke typen til å eie en dress. I barnedåpen til datteren deres var nok olabukse ganske akseptabelt (kjente de ikke da), det er også ganske forskjell i hvor mye man legger i dagen, men generelt ville jeg si nei til olabukser på voksne. Men tekstil penbukser og skjorte er helt innafor.

Nei. Med mindre det er små barn, da kan en nyere pen mørk olabukse funke med skjorte til.

Nei altså.
Man kan alltids få lånt seg ei penbukse...

På de voksne mener du..? I navnfesten til jentungen hadde vi selskapet i mai, og hadde hageselskap. Da kom flere av guttene i jeans og dressjakke =) Helt innafor spør du meg!! =)

Kommer helt an på foreldrene.
Jeg personlig synes ikke det passer seg, med mindre selskapet er lagt opp slik da.
Mens det er folk rundt oss som ikke bryr seg i hele tatt om hva de har på seg når det er dåp eller andre ting.

Man kan jo gidde å pynte seg litt vel... Synes det har litt med respekt å gjøre. Men har man et veldig laidback opplegg blir det jo noe annet så klart.

Synes ikke det høres hjemme og komme med dongeribukse i en dåp!
Og synes det er ganske merkelig dersom personen ikke har en dressbukse. (Kjole, skjørt, dersom det skulle være en dame det var snakk om)

Jeg kan fint gå i dongeribukse i dåp, med bluse og høye hæler. Det vil jo ikke si at jeg ikke har pyntet meg av den grunn, og hadde heller ikke hevet øyenbrynet om noen kom i det i vår dåp - til tross for at jeg hadde bunad og mannen dress.

Syntes det er viktigere at folk kommer enn hva de har på seg. Det skal jo være en feiring ikke et moteshow. Men setter selvsagt pris på og forventer at folk pynter seg litt. :)
Jeg syntes forøvrig det fint går an å pynte opp et par pene jeans. Så om folk kommer i bunad eller jeans med skjorte/bluse og pensko til er akkuratt det samme for meg så lenge de føler seg komfortabel og ser ren og stelt ut. :)

Kommer litt ann på, men i utgangspunktet mener jeg at det skal være dress i barnedåp :)

Olabukse syns jeg ikke er greit. Men en penbukse er OK, altså må ikke være dress

Back
Topp