Dongeri/olabukse i barnehagen

Kvitre

Forumet er livet
*Inspirert av tråden om man har dobbelt opp av klær*
Bruker barnet ditt dongeri/polabukse i barnehagen? Isåfall hvorfor eller hvorfor ikke?

Jeg kan jo starte. Ja, Maiken bruker det. Har ganske mange forskjellige, og flere av dem er ikke hverken stive eller ser ubehagelige ut å ha på seg. Hun har heller aldri klagd. Personlig syns jeg det er fint ikke bare å gå i joggebuksetypeliknende klær, for jeg er oppvokst med at dette er trenings- eller sykdomsbukse, ikke hverdagsklær [;)]
I tillegg har Maiken flere andre bukser hun bruker, som hverken er joggebukse eller dongeri, men vet ike hva jeg skal kalle dem. Litt vide med strikk eller snøring i livet [:)]

Michael bruker det noen ganger. Vi har arvet masse klær og en god del er dongeri eller annen type bukser - altså ikke joggebukse. De er så myke i stoffet at jeg ser ikke noe problem med det [:)]

Ja, Ida gjør det. Men Tobias har egentlig bare "pynte seg-jeans", som er litt stive og egentlig alt for store enda, hehe, så han går mest i joggebukse i bhg. Han beveger seg jo mye bedre i joggis enn den stive jeansen. 

Ja,thea bruker det akkurat i dag [8D]
Men kjøper aldri stive dongri nukser for da får hun ikke beveget seg for hun er litt stor over rumpa så de sklir bare av siden vi ikke får de på henne sikkelig (vis ikke må vi kjøpe str 104)
men myke gode bukser er greie å ha på seg

ORIGINAL: mariannnilsen

ikke stive jeans , men de som er myke og behagelige å ha på bruker han i barnehagen

Ja, marcus bruker dongri bukser i bhg, jeg prøver å bruke alle klærne han har i kommoden, slik at alt blir brukt[:D]
han har også mange "hverdagsbukser" som jeg kaller det, slike med strikk i livet som ikke er joggebukser[:)]

Han går som regel i joggebukse i barnehagen, så bruker han heller dongri når vi skal noe ellers. kun fordi jeg tenker det er bedre med bomull enn dongristoff-lettere mer luftig??[8D] Og i tilfelle de en gang skulle være så heldig å få lov til å male/ gjøre ett eller annet som kan ødelegge klærne i bhg- de har sakt fra om at vi ikke bør ta på de klær vi er redd for.[:)]
- vi har kun gode dongribukser da, myke og vide. har fått noen stive, men de ligger med lappen på eller er byttet i annet.

ORIGINAL: sovik

Han går som regel i joggebukse i barnehagen, så bruker han heller dongri når vi skal noe ellers. kun fordi jeg tenker det er bedre med bomull enn dongristoff-lettere mer luftig??[8D] Og i tilfelle de en gang skulle være så heldig å få lov til å male/ gjøre ett eller annet som kan ødelegge klærne i bhg- de har sakt fra om at vi ikke bør ta på de klær vi er redd for.[:)]
- vi har kun gode dongribukser da, myke og vide. har fått noen stive, men de ligger med lappen på eller er byttet i annet.

hehehehe.. [:D]

Sander går i olabukse omtrent hver dag i barnehagen han. Ikke er de spesielt stive, det er de myke dongeribuksene. Han har riktignok en stiv Diesel bukse som han ofte går med, for han elsker den, ser ikke ut til å plage han nevneverdig at den er litt stivere enn hva han er vant med[:)]

bruker bukser i dongeristoff, men ikke slike vanlige dongeribukser, synes ikke de passer henne så godt, arvet en del og de gav jeg bort[8D]
her bruker hun mye tights utenpå ullstrømpisen, synes og det er greit å ha litt "finere" klær i barnehagen og av og til, har enda tilgode å få flekker på som ikke vaskemaskinen tar.

Sjelden han gjør det, bruker mest joggebukser og andre myke bukser! Og de olabuksene han har er for store i livet, så de faller alltid ned, hehe, selv de med snøring! Så vi bruker det mest hjemme! [:)]

Jeg har ingen stive og ubehagelige dongribukser til Amalie.. de er baggy og stretch i stoffet så de bruker vi på lik linje med andre klær[:)]

Jepp, bruker ofte dongeri på gutta. Men som de andre sier, myke olabukser [:)] Men har og joggebukser. Bruker å ta på det på turdager og sånt. 

ORIGINAL: badeanda

ORIGINAL: sovik

hehehehe.. [:D]

bærre flir du! hehe. Off, ho sa d igjen på foreldremøtet i dag, at ho såg ikkje nåkkå vits i at so små dræv på mæ sånt, men fingermaling va no kjekt da.. D va ikkje vitsa at dæ so va so små laga nåkkå. Nei i ska ta d opp mæ ho på foreldresamtalen, fer detta e i ikkje enig i![8D] Ræddj fer rot e ho.[:'(]

jbruker bare nesten oggebukse i bhg.
han vil ikke ha noen andre klær på seg. sta gutt, JA.

vi har dongeribukser i alle varianter[;)] mange myke gode og et par stive.. så ja, vi bruker det

ORIGINAL: Kvitre

Jeg kan jo starte. Ja, Maiken bruker det. Har ganske mange forskjellige, og flere av dem er ikke hverken stive eller ser ubehagelige ut å ha på seg. Hun har heller aldri klagd. Personlig syns jeg det er fint ikke bare å gå i joggebuksetypeliknende klær, for jeg er oppvokst med at dette er trenings- eller sykdomsbukse, ikke hverdagsklær [;)]
I tillegg har Maiken flere andre bukser hun bruker, som hverken er joggebukse eller dongeri, men vet ike hva jeg skal kalle dem. Litt vide med strikk eller snøring i livet [:)]

Kan bare signere deg. Sånn har vi og det[:)]

Back
Topp