Dong quai

Mamsemums89

Glad i forumet
Noen som har erfaring med denne urten ift prøving? Satt spira fortere? Eller hadde den ingen innvirkning?

Tester ut dong quai nå, og er spent på om det faktisk funker :) Har el 1.mars, så skal virkelig stå i denne pp :)

Noen som har erfaring med denne urten ift prøving? Satt spira fortere? Eller hadde den ingen innvirkning?

Tester ut dong quai nå, og er spent på om det faktisk funker :) Har el 1.mars, så skal virkelig stå i denne pp :)
Har prøvd det i tre sykluser. Ingen forskjell. Spiren satt da syklusen etter jeg hadde sluttet med Dong Quai.

Jeg fikk stabil 28 dagers syklus da jeg startet med dong quai. Eggløsning på dag 14, og mensen 14 dager etter det :) . Det må være dong quai som er grunnen, før det var syklusen på 34 dager eller mer og veldig ustabil.

Prøver dette selv denne pp'en, første gang ☺️blir spennende, hatt veldig ustabil sykluser siste tiden !!

Prøver dette selv denne pp'en, første gang ☺️blir spennende, hatt veldig ustabil sykluser siste tiden !!
Samme her, så blir spennende og se! :) Syklusen har vært helt på bærtur etter MA'en og utskrapninga, så håper den kan hjelpe litt iallefall. Funker iallefall på menssmertene mine El på tirsdag, så får stå i ;p

Bestilt, så tenker prøve neste syklus :)

Bestilt, så tenker prøve neste syklus :)

Og der var den visst i hus allerede så da gikk jeg i gang idag på CD 2 :)

Men fy som det luktet. Håper virkelig det har noen virkning, for var ikke det letteste å svelge heller :P

Og der var den visst i hus allerede så da gikk jeg i gang idag på CD 2 :)

Men fy som det luktet. Håper virkelig det har noen virkning, for var ikke det letteste å svelge heller :P
De lukter dritt, smaker dritt, og lukta setter seg i hud og kroppsvæsker er det en som klager på her ;p El i dag, det blir lange 14 dager :p

De lukter dritt, smaker dritt, og lukta setter seg i hud og kroppsvæsker er det en som klager på her ;p El i dag, det blir lange 14 dager :p

Ja.. Men man tar det bare mellom TR og EL ikke sant? :P

Da hadde kanskje vært smart å ta det da jeg for ikke så lenge tok ut spiralen og kroppen ikke har stabilisert seg med tanke på eggløsning og mens?

Tja. Er jo ikke et vidundermiddel heller.

Vet ikke helt om dette er pga at jeg bruker dong quai denne pp, men tok en EL-test i går ettermiddag bare for moro egentlig og ja vet den ikke er positiv og at det er mest sannsynlig enda noen dager kanskje til og ned en uke til EL. Testen er fra CD 9 (CD 10 i dag). Uansett det jeg skal frem til er forrige pp begynte jeg og teste etter EL på CD 10 og til og med på CD 19 hadde ikke testene slått ut på EL (testet bade morgen og ettermiddag) testene hadde små antydninger (slik som testen denne pp) rundt CD 18 så jeg ga derfor helt opp testingen og håpet på det beste. TR kom på CD 33 (så den mnd hadde jeg en syklus på 32 dager, mnd før var den på 26 dager osv) har hatt en veldig ustabil syklus etter at jeg fødte førstemann for litt over 3 år siden. Men uansett med tanke på at denne testen viser antydning til at EL kanskje kommer denne mnd har jeg fått litt trua på at Dong quaien vil hjelpe meg til å få en litt mer stabil og normal syklus. Og i værste fall kanskje hjelpe meg til å få litt kontroll på det forferdelige pms monsteret som lever i meg før det hele ender med skilsmisse Hehe "kremt" :-P Har også gått til innkjøp av wild jam så håper virkelig det skjer noe denne mnd :-D sorry for langt innlegg tihi :-)
ImageUploadedByBV Forum1456909849.662113.jpg

Vet ikke helt om dette er pga at jeg bruker dong quai denne pp, men tok en EL-test i går ettermiddag bare for moro egentlig og ja vet den ikke er positiv og at det er mest sannsynlig enda noen dager kanskje til og ned en uke til EL. Testen er fra CD 9 (CD 10 i dag). Uansett det jeg skal frem til er forrige pp begynte jeg og teste etter EL på CD 10 og til og med på CD 19 hadde ikke testene slått ut på EL (testet bade morgen og ettermiddag) testene hadde små antydninger (slik som testen denne pp) rundt CD 18 så jeg ga derfor helt opp testingen og håpet på det beste. TR kom på CD 33 (så den mnd hadde jeg en syklus på 32 dager, mnd før var den på 26 dager osv) har hatt en veldig ustabil syklus etter at jeg fødte førstemann for litt over 3 år siden. Men uansett med tanke på at denne testen viser antydning til at EL kanskje kommer denne mnd har jeg fått litt trua på at Dong quaien vil hjelpe meg til å få en litt mer stabil og normal syklus. Og i værste fall kanskje hjelpe meg til å få litt kontroll på det forferdelige pms monsteret som lever i meg før det hele ender med skilsmisse Hehe "kremt" :-P Har også gått til innkjøp av wild jam så håper virkelig det skjer noe denne mnd :-D sorry for langt innlegg tihi :-) Vis vedlegget 164365

Syntes der var et bra innlegg. Da skal jeg nok gå til innkjøp av deg :) hva er wild jam?

Syntes der var et bra innlegg. Da skal jeg nok gå til innkjøp av deg :) hva er wild jam?

Wild yam er en rot/urt som vist nok skal hjelpe på å øke produksjonen av progesteron som skal hjelpe egget til å feste seg. Hvis jeg har forstått det rett... Skal i hvertfall tas et par dager etter EL, for den kan vist også forhindre EL hvis man starter med dem for tidlig. Har lest at man kan begynne på dem ca 3 dager etter positiv EL-test :-)

Wild yam er en rot/urt som vist nok skal hjelpe på å øke produksjonen av progesteron som skal hjelpe egget til å feste seg. Hvis jeg har forstått det rett... Skal i hvertfall tas et par dager etter EL, for den kan vist også forhindre EL hvis man starter med dem for tidlig. Har lest at man kan begynne på dem ca 3 dager etter positiv EL-test :-)

Takk for svar. Er helt ny i det her, selv om vi har en liten en. Så har vi begynt å prøve. Har så lyst at det skal gå fort denne gangen :)

Back
Topp