Donere vekk leker

BenteP

Forelsket i forumet
Vi har så utrolig mye leker. Alt for mye... Selv om vi fikk to barn til ville lekene vært i overflod.

Så vi har bestemt oss for å donere vekk ganske mange. Men vi vet ikke til hvor. Er det noen som har noen gode forslag til hvor vi kan sende pent brukte leker? Gjerne linker hvis dere har det.

Tenker jo litt på frakt prisen også, så å sende til sør amerika er nok utelukket siden det ville blitt fryktelig dyrt å sende en kasse leker dit.

Sett deg ned å google litt, for jeg vet at det er et ektepar i Oslo som 3-4 ganger i året fyller en buss med leker, klær og utstyr og kjører ned til forskjellige barnehjem i Russland.
Har selv jobbet med dama og vet at disse er for real, men husker bare ikke hva hun heter.
De kjører Norge rundt på Turne for å samle inn om de må.

Skal selv gi bort og donere vekk nesten alt av leker når ungene er ferdige med dem (sparer trelekene til barnebarn)
Akkurat det samme gjør jeg med klær og utstyr.
Alt sendes til barnehjem i Russland[:D]

Har googlet en del, og kom på at både sykehus som dere sier, og asylmottak er gode kandidater. Tror nok jeg kommer til å gi en god del til asylmottaken i første omgang. Hjertet mitt blør for de stakkars, barna, de har virkelig ingenting :(

Barneavdelingen på sykehuset dersom lekene er lette og rengjøre, ellers ville jeg gitt det til flyktningemottaket.
Barna som kommer dit eier som regel kun det de står og går i, så leker er som regel alltid kjærkomment..!

Evt kan du ta kontakt med krisesenteret og høre om de er interessert.

ORIGINAL: BenteP

Har googlet en del, og kom på at både sykehus som dere sier, og asylmottak er gode kandidater. Tror nok jeg kommer til å gi en god del til asylmottaken i første omgang. Hjertet mitt blør for de stakkars, barna, de har virkelig ingenting :(

Kjempebra! Veldig fint av deg[:)][:)]
Vi skal ta en opprydding her snart, og gjør nok det samme som deg!

sykehus, bhg

ORIGINAL: meredith

Flyktningemottak tar sikkert imot leker [:)]

Bare pass på at de du gir lekene til ikke legger de ut på finn.no og selger de for mangfoldige tusen, for flertallet her inne mener dette er helt greit... Hø hø hø[8D]

Aner ikke hvor i landet du hører til, men sniker inn en liten "reklame". For dersom noen som har leker til overs, så arrangeres det lekeloppemarked på stathelle barneskole til onsdagen. Da blir leker, bøker og div solgt til en rimelig penge, og pengene går til SOS barnebyer. Det er også kafé, lodd, disco, salg av ting elevene har laget og andre aktiviteter. Det har også vært salg av pins, og det vil være innsamlingsaksjon. Så om noen bor i nærheten og har leker de ikke trenger, så tar de gjerne imot der.[:)]

ORIGINAL: *MissLed*

Bare pass på at de du gir lekene til ikke legger de ut på finn.no og selger de for mangfoldige tusen, for flertallet her inne mener dette er helt greit... Hø hø hø[8D]

Haha...ha... Den var morsom duu..

Ang flyktningemottak---  er det bare å ta kontakt?   Tenkte å gi bort vogna vår når snuppa er ferdig å bruke den. Den er jo fortsatt fin, bag-delen er helt fin, men er 6 år gammel og blitt litt skakk.. vil heller gi den bort til et flyktningemottak, hvis de trenger sånt der..

Back
Topp