Donere morsmelk

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg er førstegangsgravid og har ingen erfaringer når det kommer til amming. Men jeg kan tenkte meg å donere morsmelk dersom dette går og jeg produserer nok melk. Er det noen som har gjort dette tidligere som har noen erfaringer å dele? Eller er det kanskje noen som meg, som ikke har gjort det før men som vurderer?

Jeg har veldig lyst, men hørt det er like strengt som blodgiving- og jeg går på faste medisiner så kan dessverre ikke :-(

Jeg gjorde det med førstemann. Det er en del jobb. Etter en liten periode ble kroppen min litt stressa tror jeg, for fikk mindre melk. Sluttet da å gi for hadde ikke så mye til overs og da kom melka mer tiibake. Men tommel opp for alle som vil gi! Vil gjøre det igjen om jeg har nok melk, så får vi se hvor lenge det holder denne gang

Ikke erfaring med å gi morsmelk, men veldig glad for at noen av de som har mulighet gjør det. Tok en stund med forrige før jeg fikk igang ammingen og fikk nok selv, og takknemlig for at mini kunne få det av andre da han var født og ble dehydrert og i tillegg hadde infeksjon. vet det er stort behov, og med det lille de hadde på sykehuset var det vanskelig for dem å avgjøre hvem som hadde størst behov

Det er en utrolig bra ting å gjøre, og den melka blir satt så stor pris på! Så akkurat en annonse om at de er i manko på morsmelk mange steder, så de oppfordrer folk til å donere.

Jeg vurderte å gjøre det forrige gang, hadde overproduksjon så det holdt. Men det endte med at jeg heller jobba for å få tilpassa produksjonen, det var ikke bare greit med for mye heller. Hvis jeg skulle gjort det, ville jeg pumpa på den ledige puppen under amming i blant, evt etter amming om dette blir for forstyrrende.

Så fin ting å gjøre. Skulle virkelig ønske jeg kunne gi, har hatt melk i massevis begge gangene, men siden jeg har diabetes vil de ikke ha melken dessverre.

Det er supert at folk vil donere melka si! Det betyr liv eller død for disse små. Jeg fikk en gutt 27+4, og det tok et par dager før jeg var frisk nok til å prøve å få produksjonen i gang, og vi måtte i tillegg ta av den donerte melka i tillegg til min (så lenge jeg ikke fikk opp produksjonen i samme tempo som gutten min økte matbehovet). Andres melk ga han en super start på livet før han fikk råmelk og melk fra meg.

For de som kan og har nok melk, så vil jeg anbefale det! :Heartbigred

Back
Topp