Donere morsmelk

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg er førstegangsgravid og har ingen erfaringer når det kommer til amming. Men jeg kan tenkte meg å donere morsmelk dersom dette går og jeg produserer nok melk. Er det noen som har gjort dette tidligere som har noen erfaringer å dele? Eller er det kanskje noen som meg, som ikke har gjort det før men som vurderer?

Jeg vurderer :) Synes det er et fint tiltak!
Jeg syntes det burde vært mye mer info om det! Jeg syntes det er et fantastisk tiltak, og jeg syntes det er flott å vite at dette er noe som finns dersom mitt barn skulle bli født for tidlig eller dersom jeg får et sykt barn. Men jeg syntes ikke at det er nok åpenhet om det, dersom jeg ikke hadde sett artikkelen på babyverden så hadde ikke visst at noe sånt eksisterer en gang :(

Det skal jeg også gjøre om jeg produserer mye.
Skal forhøre meg med JM om hvordan det fungerer om det blir aktuelt.

Hadde også lyst til dette med de to forrige. Men har begge gangene hatt akkurat nok melk til å tilfredsstille dem, noen ganger for lite. Og puppene mine liker ikke pumping, kommer nesten ingenting ut :o
Veldig fint tiltak!! ❤️

Oi, jeg visste ikke at det gikk an engang! Hvordan finner en mer informasjon om det? :)
Der ser man, greit å vite at jeg ikke var den eneste som ikke visste om dette :) fant jo ut av det av en tilfeldighet, men det er mangel på morsmelk på østlandet og jeg kunne derfor tenke meg å bidra for å endre dette :)

Der ser man, greit å vite at jeg ikke var den eneste som ikke visste om dette :) fant jo ut av det av en tilfeldighet, men det er mangel på morsmelk på østlandet og jeg kunne derfor tenke meg å bidra for å endre dette :)
Veldig bra tiltak. Skal sjekke litt hvordan det er her på Vestlandet :)

Kjempebra tiltak, jeg gjorde det sist! Ta kontakt med barneklinikken ved det sykehuset du hører til, så får du god og riktig informasjon:)

Jeg syntes det burde vært mye mer info om det! Jeg syntes det er et fantastisk tiltak, og jeg syntes det er flott å vite at dette er noe som finns dersom mitt barn skulle bli født for tidlig eller dersom jeg får et sykt barn. Men jeg syntes ikke at det er nok åpenhet om det, dersom jeg ikke hadde sett artikkelen på babyverden så hadde ikke visst at noe sånt eksisterer en gang :(

Må si meg enig! Jeg visst ikke om det før jeg så barneavdelingen på TvNorge her en kveld. Skal søke opp litt info og så blir jeg nok giver om jeg får nok melk til lille i magen ❤️

Jeg gjorde det med førstemann. Kontaktet de og kom inn for samtale og blodprøvetaking. Fikk også instrukser, samt låne dobbeltpumpe gratis.
Var helt greit, men litt pes. Pga pumpingen produserte jeg mere melk enn babyen trengte, og jeg ble avhengig av å pumpe. Hvis ikke fikk jeg spreng. Fikk vi besøk når jeg snulle pumpe, ble det litt frusterasjoner fra min side. Ville ikke pumpe når hadde besøk.

Leverte til sammen noen og tjue liter.

Glad for å ha gjort det, men orker ikke en gang til.
Denne gangen skal jeg bare amme babyen.

Back
Topp