Donere melk

Jeg vurderte det i forrige svangerskap, sjekket det opp og leste mye om det, jeg hadde masse melk så det ville vært fullt mulig. Men jeg valgte etterhvert å la vær. Følte jeg ville blitt så fastlåst med å måtte pumpe da det øker produksjon. Hvis man først starter så må man jo pumpe bort overskuddet også selv om man ikke har lyst en dag. Og jeg følte da det ble så mye ekstra jobb med koking av utstyr ol. Jeg hadde nok da med å fokusere på morsrollen og finne ut av ting.
Nå kjenner jeg at jeg gjerne kunne gjort det, synes det er viktig. men jeg er usikker om det er mulig når man bor et stykke fra morsmelkbanken.
 
Jeg har hatt enormt mye og næringsrik melk, og kunne donert sånn sett - men har tidligere hatt babyer som har krevd ammin en gang i timen den første tiden, og tror nok ikke det er mulig å pumpe i tillegg til det igjen - sånn praktisk sett med tre storesøsken å ta seg av.
 
En kommentar til - det er så mye jobb en gjør det til.
Vil du pumpe en gang i døgnet etter amming gjør du det, vil du pumpe mange ganger i døgnet gjør du det. Det skal være levelig i hverdagen
 
Jeg kunne tenke meg det for det hadde vært fint for en annens baby. Kunne være med å gi en annen baby en bedre start, men nå som lille er her har jeg hendene fulle. Jeg er så sliten og har lite overskudd. Tror ikke jeg hadde greid det nå, kanskje senere.
 
Jeg har meldt meg som giver nå.
Fikk en sønn for tidlig.og begynte pumpe. Min mengde har blitt stabil nå men han har ikke spist så mye når vi har vært på sykehuset, så jeg reiste hjem med ca 10 liter melk derfra. Ingen som fortalte meg faktisk hvor mye melk jeg hadde der.

Nå pumper jeg fire ganger om dagen, mest for å holde produksjonen til han begynner å ta fullt og er av sonden sin. Fryser ned og leverer når det passer. Bor under 15 min fra sykehuset heldigvis.

Vi fikk selv bankmelk denne gangen og jeg er glad for å kunne gjøre gjengjeld.
 
Jeg har meldt meg som giver nå.
Fikk en sønn for tidlig.og begynte pumpe. Min mengde har blitt stabil nå men han har ikke spist så mye når vi har vært på sykehuset, så jeg reiste hjem med ca 10 liter melk derfra. Ingen som fortalte meg faktisk hvor mye melk jeg hadde der.

Nå pumper jeg fire ganger om dagen, mest for å holde produksjonen til han begynner å ta fullt og er av sonden sin. Fryser ned og leverer når det passer. Bor under 15 min fra sykehuset heldigvis.

Vi fikk selv bankmelk denne gangen og jeg er glad for å kunne gjøre gjengjeld.

Så herlig at du får samlet opp og kan få levert! Sa du ifra på føden eller barsel at du ville bli giver? Hvordan er rutinen rundt det?
Jeg bor også 15 min fra sykehuset, så satser på at det skal være enkelt nok å få levert:)

håper bare at jeg har energi til å gjennomføre både pumping og levering og sånt! :)
 
Idag var jeg på sykehuset og tok blodprøver for å kunne gi melk ^^ nå lurer jeg bare på hva slags rutine som er best, men det finner jeg nok ut etterhvert :)
 
Back
Topp