Donere egg?

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Nå er jo eggdonasjon blitt lovlig i Norge, og vi trenger ingen diskusjon rundt det. Jeg er bare nysgjerrig, kunne du tenkt deg å donere egg? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nå er jo eggdonasjon blitt lovlig i Norge, og vi trenger ingen diskusjon rundt det. Jeg er bare nysgjerrig, kunne du tenkt deg å donere egg? Hvorfor/hvorfor ikke?
Ja, det kunne jeg ha tenkt meg. Hjelper gjerne noen andre som sliter med drømmen om en egen familie!

Hmm.. nei, det kunne jeg ikke ha tenkt meg å gjøre.
I allefall ikke sånn på lik linje med å donere til en sædbank. Hadde det derimot vært innad i familien og f.eks min søster hadd slitt veldig med å bli gravid, så kunne man tatt en vurdering. Føler det er veldig personlig og tenker da på de barna som evt. Vokser opp og ønsker å kjenne til sine biologiske aner. Likevel har jeg all respekt til de som ønsker det og vil benytte seg av det.

Hmm.. nei, det kunne jeg ikke ha tenkt meg å gjøre.
I allefall ikke sånn på lik linje med å donere til en sædbank. Hadde det derimot vært innad i familien og f.eks min søster hadd slitt veldig med å bli gravid, så kunne man tatt en vurdering. Føler det er veldig personlig og tenker da på de barna som evt. Vokser opp og ønsker å kjenne til sine biologiske aner. Likevel har jeg all respekt til de som ønsker det og vil benytte seg av det.

Jeg er enig med deg. Syns selv det ville vært vanskelig å lurt på om noen med DNA knyttet til meg (og barna mine) gikk rundt her uten at jeg visste det eller kjente til barnet.

Hadde følt det på samme vis om det var mannen som donerte da.

Ja, eg hadde stått i kø utanfor klinikken allerede hadde eg ikkje vore for gamal:smiley-bounce012

Ja, det kunne jeg nok. Men tror det hadde vært vanskeligere om det var til noen jeg kjente. Hadde vært rart å ha et barn som var delvis biologisk mitt, men som jeg ikke hadde noe foreldreansvar. Likevel er det vel de jeg kjenner jeg hadde følt meg mer «forpliktet» til å hjelpe også :)

Nei, fordi jeg ønsker ikke å lure på om det plutselig dukker opp et barn på døra.

Nei, det hadde jeg ikke klart hvis jeg skal være helt ærlig. Hadde ikke klart å gi bort noe så personlig,- det mest personlige jeg har.
Men jeg beundrer virkelig de som gjør det! Og er utrolig glad muligheten har kommet nå også i Norge.

Hadde det vært min egen søster som ikke kunne fått egne barn så hadde jeg nok absolutt vurdert det. :love7

Det kunne jeg aldri gjort.

Mine egg, mine dna = mitt barn. Jeg hadde følt jeg hadde gitt bort et barn på en måte.

Tror jeg måtte gått veldig i tenkeboksen hvis jeg hadde fått et spørsmål om det. Det er fantastisk at det er en mulighet, og at kvinner er villige til å donere egg. Har venner som virkelig har prøvd det meste, for å få barn. Ser hva det gjør med dem. Vet ikke om jeg kunne sakt nei... Nei huff, håper jeg aldri må ta stilling til det.

Back
Topp