Dollface

LittleMonkii

Forumet er livet
Nå har jeg bestilt garn til den store gullmedaljen (hele 32 nøster) og er klar for kurs :D:D
Tror nok det skal gå lettere denne gang altså, nå skjønner jeg iallefall litt mer enn forrige gang :) 

Det eneste som gjenstår er giga-heklenål og knapper :)

Jeg skal bli flink til å hekle (i første omgang), så nå har jeg kjøpt så mange nøster at jeg får øvet en god del! I tillegg var det supersalg på det garnet vi må ha til jakken og tøflene, så da slo jeg til :p 

Så jeg skal si ifra jeg, når garn og heklenål er i hus, og så får du gi et pip når du er klar til å lære meg :D

søteste skrev:
Jeg vill også på kurs!! Hva skal dere hekle:)

Hun skal gi meg teskje forklaring på denne jakken
 (og kansje tøflene hvis jeg får smisket meg til det)

Jeg skjønner ikke oppskrifter, så da tilbød hun seg å forklare :D

Den var nydelig:) Jeg vill også ha t-skje forklaring. For jeg skjønner ikke en dritt av oppskriter:) Kan jeg henge meg på. Hihi

Jeg har hekla den og den er ikke så vanskelig når en først bare kommer inn i det. Men jeg måtte ha litt t-skje forklaring av mamma i begynnelsen. Har garn som ligger til en til, som jeg skulle hekle til tantebarnet mitt, men glemte det helt ut - må vel høre med de om de vil ha den til høsten og prøve å få laget den til da.

søteste skrev:
Den var nydelig:) Jeg vill også ha t-skje forklaring. For jeg skjønner ikke en dritt av oppskriter:) Kan jeg henge meg på. Hihi

Klart du kan! Dollface hjalp meg med en jakke tidligere i januar, utrolig at hun gidder! Jeg er virkelig elendig, så stakkaren måtte forklare veldig nøye. Jeg tror tråden fikk 8sider eller noe... Haha :p

Becky87 skrev:
Jeg har hekla den og den er ikke så vanskelig når en først bare kommer inn i det. Men jeg måtte ha litt t-skje forklaring av mamma i begynnelsen. Har garn som ligger til en til, som jeg skulle hekle til tantebarnet mitt, men glemte det helt ut - må vel høre med de om de vil ha den til høsten og prøve å få laget den til da.

Den virker ikke så vanskelig, men jeg skjønner svært lite av oppskriften, så jeg trenger en tolk :p

haha.. glimrende! Jeg startet et resteprosjekt forrige dagen så nå har jeg brukt opp litt restegarn og da er det plass til nytt jakke-garn... :)
må bare få karra meg til nærmeste garnbutikk :D

LittleMonkey skrev:

søteste skrev:

Klart du kan! Dollface hjalp meg med en jakke tidligere i januar, utrolig at hun gidder! Jeg er virkelig elendig, så stakkaren måtte forklare veldig nøye. Jeg tror tråden fikk 8sider eller noe... Haha :p

Da skal jeg få kjøpt meg garn!!! Jeg gleder meg altså, for det er jo så masse fint og det eneste jeg kan hekle er bestemor ruter:) Da henger jeg meg på, dere må si ifra når det nærmer seg da. Hihi Hvordan fungerer det å bestille fra garnstudio da?

søteste skrev:

LittleMonkey skrev:

søteste skrev:

Da skal jeg få kjøpt meg garn!!! Jeg gleder meg altså, for det er jo så masse fint og det eneste jeg kan hekle er bestemor ruter:) Da henger jeg meg på, dere må si ifra når det nærmer seg da. Hihi Hvordan fungerer det å bestille fra garnstudio da?

Du trykker frem fargekart og trykker "bestill fra". Da får du opp en liten boks hvor du velger fargenummer og antall nøster, hvis du skal ha mange forskjellige farger kan du enkelt skrive ned hva og hvor mye du ønsker i kommentarfeltet :) Du får mail med totalpris og betalingsinformasjon.

Nå har jeg fått garnet! 

32 nøster er veldig mye fant jeg ut.... 

Bare heklenål som mangler for meg - er du klar ? 

LittleMonkey skrev:
Nå har jeg fått garnet! 

Jeg er ikke helt klar enda, venter på garn!! Jeg gleder meg til dette, moro å få til noe annet også:)

LittleMonkey skrev:
Nå har jeg fått garnet! 

hakke gaaaaaarn.........

Men det blir tøffelkurs i kveld... hadde litt restegarn til et par av disse

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=21&lang=no

Og søteste - de blir veldig veldig små i den minste størrelsen.. Jeg er snart der hvor den måler 10 cm... og rekker opp igjen og tar en størrelse større :) altså 6/9.

Evt begynner å hekle med RIKTIG pinnestørrelse................................

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:
Nå har jeg fått garnet! 

hakke gaaaaaarn.........

Og søteste - de blir veldig veldig små i den minste størrelsen.. Jeg er snart der hvor den måler 10 cm... og rekker opp igjen og tar en størrelse større :) altså 6/9.

Jeg har heklet med 3,5. Det er riktig ikkesant? Eller bør jeg ha en større pinne. Jeg har ikke fire:( Ja de blir kanskje litt små? Jeg stoler på deg og følger din oppskrift:) Du er sjef!!! Hihi:) Gleder meg:)

søteste skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:
Nå har jeg fått garnet! 

hakke gaaaaaarn.........

Jeg har heklet med 3,5. Det er riktig ikkesant? Eller bør jeg ha en større pinne. Jeg har ikke fire:( Ja de blir kanskje litt små? Jeg stoler på deg og følger din oppskrift:) Du er sjef!!! Hihi:) Gleder meg:)

det er riktig med 3,5 hvis du bruker det garnet :)
Jeg brukte 3... og så må du huske dobbel tråd...

Nå er krapylet i seng.. skal finne kabel til telefon og installere meg så går vi i gang :D

Vil bare komme med et tips. Jeg kjøpte en hel haug med heklenåler i alle størrelser på ebay. Bambuspinner. Er fantastiske å hekle med. (Men er jo ikke fremme i kveld, da) Bare et lite tips. 
Lykke til med heklingen:)

Dollface skrev:

søteste skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:
Nå har jeg fått garnet! 

hakke gaaaaaarn.........

det er riktig med 3,5 hvis du bruker det garnet :)
Jeg brukte 3... og så må du huske dobbel tråd...

Nå er krapylet i seng.. skal finne kabel til telefon og installere meg så går vi i gang :D

Jeg hekler med drops alpaca, da blir det riktig ikkesant? Jeg er klar, gleder meg:) Kanskje jeg endelig kan få til en tøffel:) Hihi

detnyenicket skrev:
Vil bare komme med et tips. Jeg kjøpte en hel haug med heklenåler i alle størrelser på ebay. Bambuspinner. Er fantastiske å hekle med. (Men er jo ikke fremme i kveld, da) Bare et lite tips. 

Takk for tips!!! Det skal jeg prøve å benytte meg av:))

detnyenicket skrev:

Bestilte akkurat disse :D
Takk for tips!

Back
Topp