Dollface

Har glemt hvor jeg fant den hen, men la opp passelig antall lm (avhenger jo av garn, pinne og hvor stor du vil ha den..), så heklet jeg bare fm til den var lang nok. Snudde med en lm.
For å få rillemønsteret, så må du sette hver fm i bakkant og ikke i forkant slik man vanligvis gjør.. Om du skjønte hva jeg mente?

Jeg tok den;)

Så er det bare å få de firkantet, jeg får det jo fader meg ikke til[:@]

ORIGINAL: Bymusa

Jeg tok den;)

joda-- bare tell masker.. og husk luftmaska når du snur.. kluter er perfekt å øve opp teknikken på [:D]

ORIGINAL: Dollface

Jeg tok den;)

joda-- bare tell masker.. og husk luftmaska når du snur.. kluter er perfekt å øve opp teknikken på [:D]

Nettopp derfor jeg lager kluter, for å få øvet meg litt[:)]

Jeg tok den;)

Nettopp derfor jeg lager kluter, for å få øvet meg litt[:)]
[:D]
Kan forresten anbefale et garn som er supert - både å hekle med og til formål kjøkkenklut:
Drops cotton light - det er 60% bomull, og 40% akryl.
Passer supert til pinne 4 så da tar det ikke så lang tid heller.. [8D]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Har glemt hvor jeg fant den hen, men la opp passelig antall lm (avhenger jo av garn, pinne og hvor stor du vil ha den..), så heklet jeg bare fm til den var lang nok. Snudde med en lm.
For å få rillemønsteret, så må du sette hver fm i bakkant og ikke i forkant slik man vanligvis gjør.. Om du skjønte hva jeg mente?

Jeg skjønte ikke..for jeg er blond. Du har ikke en t-skjeforklaring?[:D]

når du ser ned på den raden du driver å stikker heklenåla inn i, så er det "to" løkker. En mot deg, og en mot verden utenfor.. Vanligvis stikker du pinnen i løkken mot deg, nå skal du stikke den i løkken som er fra deg.. Om du skjønar?

Jeg skjønte ikke..for jeg er blond. Du har ikke en t-skjeforklaring?[:D]

når du ser ned på den raden du driver å stikker heklenåla inn i, så er det "to" løkker. En mot deg, og en mot verden utenfor.. Vanligvis stikker du pinnen i løkken mot deg, nå skal du stikke den i løkken som er fra deg.. Om du skjønar?

Ja, jeg skjønte faktisk rett etter jeg spurte deg, måtte bare tenke litt.
Du er god til å forklare[:D] Takk.
[:D]
Enhver som ikke hekler må tro det har rabla for meg.. [8D]

Måtte bare kommentere for en flott blogg du har !! <3 *like* [:D]

ORIGINAL: lanoliten

takk [:D]

ORIGINAL: lanoliten

takk [:D]

Youre welcome!! Ble skikkelig inspirert! Har ett gammelt hus jeg pusser litt og litt opp,
og huset ditt er bare vakkert![:)]

Back
Topp