Dokumentasjon av termindato

Felice

Glad i forumet
Jeg sitter og skal fylle ut søknad om fødselspenger og her står det at man skal sende med dokumentasjon av termindato. Jeg hadde tenkt å sende med fødselsattest jeg siden fødselen har funnet sted men de skal vel ha termindatoen pga av de 3 ukene som må taes før fødsel og som evt blir forkortet dersom man føder for tidlig.

Men altså spørsmålet ;  Er det noen som vet om man kan sende med kopi av ultralydpapirer ( der er jo terminen fastsatt ) eller MÅ man ha et skriv fra fastlegen ? Legen min har tatt ferie i 3 uker nå og jeg vil gjerne få sendt avgårde papirere så fort som mulig.

Ring og hør! Vil tro kanskje en annen lege på legekontoret kan ordne det for deg evt.

M3rl0t skrev:
Ring og hør! Vil tro kanskje en annen lege på legekontoret kan ordne det for deg evt.

Å høre med NAV er helt dødfødt, de på lokalkontoret vet ingenting og på forvaltning blir man sittende i tlfkø til batteriet på telefonen går..  Men jeg kan vel få en annen lege på legekontoret til å skrive ja selvsagt; takk !

så lenge du først søker etter at ungen er født så fjerner de vel de 3 ukene uansett?
Men bekreftelse på termindato kan jo bare legen skrive ut... eller send med kopi av helsekort. Og så kryss av for født?

TonjeJenta skrev:
så lenge du først søker etter at ungen er født så fjerner de vel de 3 ukene uansett?
Men bekreftelse på termindato kan jo bare legen skrive ut... eller send med kopi av helsekort. Og så kryss av for født?

Nei de blir ikke fjernet, jeg har alltid vært treig med å søke om fødselspenger. De etterbetaler inntil 3 mnd etter de har mottatt søknad.

Ja, mulig jeg kan sende med helsekort men det var jo det som var spørsmålet egentlig; om de godtar helsekort/ ultralydpapirer. Fødselattest har jeg, så det er jo ikke tvil om at ungen er født. 

Du kan få dokumentasjon fra jordmor også. Men det er enten lege eller jordmor som må skrive det til deg.

Mariianne86 skrev:
Du kan få dokumentasjon fra jordmor også. Men det er enten lege eller jordmor som må skrive det til deg.

Ja, jeg vet det og siden det er en jordmor som har skrevet under på ultralydpapirene lurte jeg på om disse holdt eller om det faktsk må være en bekreftelse der det står " jeg bekrefter at xxx har termin xxx mvh xxx. "

for å være sikker hadde jeg bare sendt med begge deler jeg.. kopi av fødselsattest og ul papirerene..

Det har holdt å sende med kopi av ultralydpapirene her iallefall.

Kan du ikke sende med kopi av helsekortet da? Legen in mente at det oldt i massevis men jeg tvang henne likvel til å skrive en terminbekreftelse.

giggsy skrev:
Det har holdt å sende med kopi av ultralydpapirene her iallefall.

Samme her.

Back
Topp