Dokumentar om psykisk sammenbrudd etter fødsel

Elentári

Glad i forumet
Marsboere 2020
Ser denne nå.
Slet med fødselsdepresjon selv etter første og kjenner mye på det nå i graviditeten.
Sa det aldri til noen andre enn samboer mens det stod på, men har åpnet meg litt til jordmor nå og sagt jeg nok ønsker samtaler etter fødsel denne gang.

Synes dette er så viktig tema å belyse.
Selv om de aller fleste føler den overveldende kjærligeten og synes livet er topp med baby, er det så mange som sitter med mange vanskelige tanker om livet som mor.

Håper ikke folk ser på dette som skremsel. Men jeg skulle ønske jeg hadde mer info før det skjedde. Følte alle andre enn meg koste seg..

Dokumentaren ligger på NRK :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20191014-130630_IMDb.jpg
    Screenshot_20191014-130630_IMDb.jpg
    21,9 KB · Visninger: 35
Ser denne nå.
Slet med fødselsdepresjon selv etter første og kjenner mye på det nå i graviditeten.
Sa det aldri til noen andre enn samboer mens det stod på, men har åpnet meg litt til jordmor nå og sagt jeg nok ønsker samtaler etter fødsel denne gang.

Synes dette er så viktig tema å belyse.
Selv om de aller fleste føler den overveldende kjærligeten og synes livet er topp med baby, er det så mange som sitter med mange vanskelige tanker om livet som mor.

Håper ikke folk ser på dette som skremsel. Men jeg skulle ønske jeg hadde mer info før det skjedde. Følte alle andre enn meg koste seg..

Dokumentaren ligger på NRK :)
Denne posten er jo gammel nå, men verdt å «dyttes» opp synes jeg :) jeg tror også jeg hadde en mild depresjon med førstemann, uten at jeg snakket noe særlig om det. Skal være flinkere til å si ifra dersom jeg kjenner på noe av det samme denne gangen!
 
Back
Topp